چکیده:
هدف این تحقیق، روشن نمودن تأثیر بررسی تأثیر روابط بین قابلیتهای ارزشی سازمانی و عملکردهای استراتژیک بر رشد کسب و کارهای خانگی بوده است. تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی و از لحاظ شیوه جمعآوری دادهها توصیفی و از نوع پیمایشی میباشد. جامعه آماری این تحقیق بررسی کسب و کارهای خانگی موجود در صنایع خانگی در شهر تهران بوده و تعداد نمونه بر اساس جدول مورگان 80 نفر میباشد. برای تعیین رابطه متغیرها و آزمون فرضیات، از نرم افزارهای SPSS و SMARTPLS2 و برای ارزیابی مدل مفهومی از مدل معادلات ساختاری بهره گرفته شده است. برای جمعآوری دادههای مورد نیاز در تحقیق، هم از مطالعات کتابخانهای و هممیدانی استفاده خواهد شد. در بخش مطالعه کتابخانهای، برای جمعآوری اطلاعات مربوط به ادبیات نظری و پیشینه پژوهش از کتابها و مقالات فارسی و انگلیسی به روز استفاده خواهد شد و در بخش مطالعات میدانی، برای جمعآوری دادهای مورد نیاز از مصاحبه و پرسشنامه مقایسات زوجی که روایی آن مورد تأیید استاد راهنما میباشد استفاده خواهد شد یافتههای تحقیق حاکی از تأثیر مثبت عملکرد و قابلیتهای استراتژیک بر رشد کسب و کارهای خانگی و تأثیر مثبت قابلیتهای ارزشی بر رشد کسب و کارهای خانگی با میانجیگری رسمی سازی در کسب و کارهای خانگی میباشد و فرضیه تأثیر مستقیم قابلیت ارزشی بر رشد کسب و کارهای خانگی تأیید نگردید.
The purpose of this study was to clarify the effect of examining the effect of relationships between organizational value capabilities and strategic performance on the growth of home businesses. The present research is descriptive and survey based on the applied purpose and in terms of data collection method. The statistical population of this research is the study of home businesses in the home industry in Tehran and the number of samples according to Morgan table is 80 people. SPSS and SMARTPLS2 software were used to determine the relationship between variables and test hypotheses, and the structural equation model was used to evaluate the conceptual model. Both library and field studies will be used to collect the data needed for the research. In the library study section, up-to-date Persian and English books and articles will be used to collect information related to theoretical literature and research background, and in the field studies section, to collect the required data from the interview and the pairwise comparison questionnaire, the validity of which is approved by the professor. Research findings indicate the positive effect of performance and strategic capabilities on the growth of home businesses and the positive effect of value capabilities on the growth of home businesses through the mediation of formalization in home businesses and the hypothesis of a direct effect of value on growth Home businesses not approved.
خلاصه ماشینی:
در خصوص تأثیر قابلیتهای استراتژیک بر عملکرد کسب و کار به مقالات زیر میتوان اشاره کرد: رحیم نیا و صادقیان (1390) در مقالهای با عنوان جهتگیری استراتژیک و موفقیت شرکتهای صادراتی، به چارچوبهای جهتگیری استراتژیک پرداخته شده است و به استفاده از پرسشنامه و بررسی بر نمونه 34 تایی از جامعه شرکتهای صادراتی واقع در شهر مشهد و با استفاده از روش تحلیل رگرسیون نتایجی حاصل شد که نشان میدهد جهتگیری استراتژیک فعال بر موفقیت صادرات و انتظار موفقیت آتی صادرات تأثیر مثبت دارد از طرف دیگر تأثیر منفی جهتگیری استراتژیک انفعالی در موفقیت صادرات و انتظار موفقیت آتی صادرات رد شد.
نتایج آزمون آلفای کرونباخ پیش آزمون متغیرها ابعاد تعداد سؤالات آلفای کرونباخ گرایش ارزشی کسب و کار 1 تا 3 741/0 خانواده 10 تا 13 853/0 رسمی سازی 20 تا 23 790/0 گرایش استراتژیک گرایش ارتباط با مشتری 14 تا 17 885/0 گرایش به نوآوری 29 و 30 767/0 گرایش به یادگیری 31 تا 33 816/0 گرایش کارآفرینانه 4 تا 8 805/0 گرایش به بازار 34 تا 39 790/0 گرایش به برند 24 تا 28 947/0 رشد کسب و کار 18 و 19 و 9 و 40 823/0 کل پرسشنامه 1 تا 40 957/0 روایی این پژوهش به روش روایی محتوایی و صوری تایید شده است.
H1: µ1≠ µ2≠ µ3 تحليل واريانس براي متغيرهاي درونزا (رسمی سازی و رشد کسب و کار) به صورت مجزا انجام شد و ميانگين اين متغيرها برحسب میزان درگیری و مشارکت اعضای خانواده در مدیریت امور کسب و کار با هم مقايسه گرديده است.
Strategic orientations, marketing capabilities and firm performance: An empirical investigation in the context of frontline managers in service organizations.