چکیده:
هدف از این مقاله آزمون نقش روش شناسی کارت امتیازی متوازن در کیفیت خدمات وب سرویس ها است. یک چهارچوب کارت امتیازی متوازن برای کیفیت وب سرویسها توسط شناسایی عوامل حیاتی موفقیت ارایه شده است که اهداف تجاری، شاخص ها، مقاصد و ابتکار عمل ها را ترکیب می نماید. چهارچوب مدیریت کیفیت خدمات و کاربرد کارت امتیازی متوازن توسط یکپارچه کردن کارت امتیازی متوازن و وب سرویس ها صورت می گیرد. سپس نمونه های مطالعاتی در دو سازمان در صنعت کشاورزی بررسی و چهارچوب مورد نظر مورد تست قرار می گیرد. یافته های این مطالعه اکتشافی نشان داد که فرآیند چرخشی که با استفاده از این رویکرد به منظور ارزیابی کیفیت کاربردهای وب سرویس ها و کیفیت یکپارچگی ایجاد می شود، نقشه استراتژی را ارایه می دهند و نشان می دهد چگونه اطلاعات پخش خواهند شد و بنابراین پتانسیل استفاده از وب سرویس ها می تواند مورد توجه قرار گیرد. این مطالعه به افراد حرفه ای این امکان را می دهد که سیستمی داشته باشند که بازخوردهای به موقع، قابل مدیریت، قابل اطمینان، قابل قیاس و موثر از نظر هزینه را در عملکرد های استراتژیک خود ارایه می دهد. کارت امتیازی متوازن توسط آزمون های همزمان از عملکردها در چهار چشم انداز رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی تجاری، مشتری و مالی دیدگاهی کلی از شرکتها می دهد. تحقیقات گذشته بر استفاده از کارت امتیازی متوازن در ارزیابی اثر اقتصادی در یک شرکت تاکید داشت. این مقاله در خصوص نقش کارت امتیازی متوازن بر بهبود کیفیت خدمات شرکتها با استفاده از وب سرویس تمرکز می کند. به علاوه آموخته هایی دارد که شرکت ها با توجه به آن می توانند کیفیت خدماتی که ارایه می دهند را بهبود بخشند.
خلاصه ماشینی:
يک چهارچوب کارت امتيازي متوازن براي کيفيت وب سرويسها توسط شناسايي عوامل حياتي موفقيت ارائه شده است که اهداف تجاري، شاخص ها، مقاصد و ابتکار عمل ها را ترکيب مي نمايد.
يافته هاي اين مطالعه اکتشافي نشان داد که فرآيند چرخشي که با استفاده از این رويکرد به منظور ارزيابي کيفيت کاربردهاي وب سرويس ها و کيفيت يکپارچگي ايجاد مي شود، نقشه استراتژي را ارائه مي دهند و نشان مي دهد چگونه اطلاعات پخش خواهند شد و بنابراين پتانسيل استفاده از وب سرويس ها مي تواند مورد توجه قرار گيرد.
تا چه اندازه متدولوژي کارت امتيازي متوازن مي تواند بر کيفيت و اثر وب سرويس و در نتيجه بر خروجي هاي عملکردي تاثير گذارد؟ تحقيق قبلي بر ظرفيتهاي فني، عملياتي و زير ساختي تاکيد مي کرد مانند کاهش هزينه ها، توسعه کاربردي، يکپارچگي سيستم و افزايش قابليت همکاري بين عناصر نرم افزاري غيرمتجانس، کاربردها و الگوها.
مطابق دسته بندی بلنک (2003)، شاخص هاي کارت متوازن عملکرد وب سرويس ها را در شرکتها در چهار چشم انداز مورد ارزيابي قرار مي دهد: چشم انداز يادگيري و رشد، فرايندهاي داخلي تجاري، مشتري و مالي که در زير توضيح داده خواهند شد.
کيفيت وب سرويس ها در بهبود وضعيت مالي استفاده از متدولوژي کارت متوازن قابليت بهبود يادگيري و نوآوري، فرآيندهاي داخلي تجاري بهتر و ارتقا ارزش آفريني به مشتري را ايجاد مي کند که در مقابل به عنوان محرکهاي عملکرد براي افزايش بازگشت سرمايه مالي در دو شرکت مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.