چکیده:
در عصر نوین بانکداری عوامل متعددی وجود دارند که بر روند تجهیز و ماندگاری منابع پولی بانکها تاثیر میگذارند. شناسایی این عوامل و تعیین میزان تاثیر و نوع ارتباط آنهاها با موفقیت بانکها در تجهیز منابع پولی و جذب مشتریان مقولهای مهم میباشد. امروزه شرایط و موقعیت بانکها از این حیث با یکدیگر یکسان نیست و ممکن است عوامل تاثیرگذار بر تجهیز منابع پولی حتی برای هر یک از شعب یک بانک واحد متفاوت باشد. با افزایش استفاده از اینترنت، بانکداری اینترنتی یک فرصت جدید برای جذب مشتریان بالقوه میباشد.. از این رو، هدف اصلی این پژوهش، تاثیر انگیزه متمایز بودن، تاثیرات اجتماعی و اعتماد بر تمایل به پذیرش بانکداری اینترنتی در بانک گردشگری تهران میباشد. این پژوهش، از نظر هدف کاربردی، از نظر روش از نوع توصیفی -تحلیلی به شیوه پیمایشی با رویکرد علی است. جامعه آماری شامل مشتریان بانک گردشگری شهر تهران میباشد. برای تعیین حجم نمونه که 292 نفر است از فرمول کوکران استفاده شده و روش نمونهگیری تصادفی ساده میباشد. ابزار جمع آوری دادهها، پرسشنامههای استاندارد بومی شده است که پایایی آنها با آلفای کرونباخ (0/910) و مقدار روش دو نیمه کردن آزمون (اسپیلت هالف) (0/966) مورد تایید قرار گرفت. در تحلیلهای توصیفی از نرم افزار SPSS 21 و در تحلیلهای استنباطی و آزمون فرضیههای پژوهش از معادلات ساختاری و نرم افزار آموس، استفاده شد.
خلاصه ماشینی:
از سوی دیگر نیز در تحقیقات دسته دوم نشان داده شده است که تاثیر مستقیم غیر مستقیم انگیزه متمایز بودن بر قصد پذیرش خدمات بانگداری اینترنتی مورد تایید است بنابراین هر اندازه انگیزه افراد در متمایز بودن و جذب روشهای متمایز از دیگران بیشتر باشد در نتیجه میزان استفاده از این خدمات نوین افزایش یافته و با رضایت بیشتری انجام خ 6 7 k"/>"Bock"/> و همکاران، 2012، 342).
نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده ها نشان داد كه امنيت ادراك شده، هم به طور مستقيم و هم از طريق جلب اعتماد و رضايت شهروندان، تأثير مثبت و معناداري بر پذيرش بانكداري اينترنتي از جانب شهروند performance performance Armstrong Armstrong Allen Allen Mentzer & Konrad Allworth & Hesketh (به تصویر صفحه مراجعه شود) مدل مفهومی تحقیق نعمتی و همکاران (1394، 75) 2)وهاب زاده و کلائی در سال 1393 در تحقیق خود با عنوان ارزیابی تأثیر کیفیت درک شده از خدمات بانکداری الکترونیک بر رضایت و تعهد مشتریان به بررسی این موضوع در بانک صادرات استان تهران پرداخته اند.
شاخص هاي توصيفي و توزيع فراواني پاسخ سئوالات مربوط به متغیر وابسته {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} از آنجاییکه مقدار میانگین محاسبه شده برای متغیر تمایل به پذیرش بانکداری اینترنتی بزرگتر از میانگین نظری است، می توان دریافت که پاسخ دهندگان در پاسخ به سوالات این متغیرها بیشتر متمایل به انتخاب گزینه های موافق و کاملا موافق بوده اند.