چکیده:
ایجاد یک برند ارزشمند و تقویت وفادارای مشتریان ازطریق رویکردهای نوین بازاریابی، یکی از اهداف مهم شرکت های بیمه تجاری است. همچنین دوام و پایداری این شرکت ها، در شرایط رقابتی و مبهم کنونی و وجود خطرات ناشی از تغییرات مداوم محیط بیرونی مسیله مهمی محسوب میشود. شناسایی عواملی که سبب ایجاد ارزش و پایداری این شرکت ها می گردد، می تواند مدت دوام و پایداری آنها را تضمین نماید. در این میان سهم روش های نوین بازاریابی و اقدامات کارآفرینانه می تواند به عن وان یکی از مهمترین عوامل مسبب پایداری و دوام باشد. از این رو هدف این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی چریکی بر پایداری شرکت های بیمه در کشور ایران برمبنای متغیرهای وفاداری مشتری و ارزش ویژه برند است. این پژوهش برمبنای هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی-کتابخانه ی است. جامعه آماری تحقیق شرکت های بیمه تجاری کشورایران می باشد؛ که در زمینه ارایه بیمه نامه های تجاری، بازرگانی و درمانی فعالیت می کنند. بررسی محقق نشان میدهد که در بکارگیری روش های نوین بازاریابی برافزایش سهم این شرکت از بازار رقابتی امروز رابطه مثبت و معنادار وجوددارد؛ و در صورت بکارگیری درست روش های نوین بازاریابی همچون بازاریابی چریکی (پارتیزانی) میتوان از آن تحت عنوان مزیت رقابتی پایدار یادکرد. مزیتی که برای شرکت های بیمه پرتفوی قابل ملاحظه به ارمغان می آورد.
Creating a valuable brand and strengthening customer loyalty through new marketing approaches is one of the most important goals of commercial insurance companies. Identifying the factors that create value and stability of these companies can ensure their durability and stability. Among these, the contribution of new marketing methods and entrepreneurial measures can be one of the most important factors in the cause of stability and durability. Therefore, the purpose of this study was to investigate the impact of guerrilla marketing on the stability of insurance companies in Iran based on customer loyalty and value variables. It is brand specific. This research is based on an applied purpose and in terms of descriptive-library nature. The statistical population of the study is commercial insurance companies in Iran. They work in the field of providing commercial, commercial and medical insurance policies. The researcher's study shows that there is a positive and significant relationship in using new marketing methods to increase the company's share of today's competitive market. And if new marketing methods are used properly, such as guerrilla (guerrilla) marketing, it can be referred to as sustainable competitive advantage. An advantage that brings significant portfolio to insurance companies.
خلاصه ماشینی:
بررسی تأثیر بازاریابی چریکی بر پایداری شرکت های بیمه با تأکید بر نقش متغیرهای وفاداری مشتری و ارزش ویژه برند محمد ولی پور 1 مریم قربانی 2 تاریخ دریافت: 01/04/1400 تاریخ چاپ: 01/05/1400 چکیده ایجاد یک برند ارزشمند و تقویت وفادارای مشتریان ازطریق رویکردهای نوین بازاریابی، یکی از اهداف مهم شرکت های بیمه تجاری است.
2015) ازآنجائیکه بازاریابی چریکی، بازاریابی بنگاههای است که انعطاف پذیری و منابع مالی زیادی برای تبلیغات ندارد، شرکت های بیمه با هزینه اندک و رعایت جنبه های مسئولیت اجتماعی در ارائه خدمات با کمک بازاریابی چریکی می توانند با مشتریان خود راتباز برقرارکنند (خیری و قلندری 1390) به هر میزان ارتباط شرکت های بیمه با ویژگی ها، خصوصیات اخلاقی و انتظارات مخاطبان نزدیک تر باشد، امکان موفقیت آنها در جذب مشتری نیز بیشتر خواهدبود (روستا 1389) در بازاریابی پارتیزانی، چابکی و امکان تغییر برنامه ها براساس شرایط بازار از اهمیت خاصی برخوردار است؛ و این همان نکته ای که نمایندگی های کوچک و تازه تاسیس و حتی شرکت های بیمه با درصد تاب آوری پائین را ازسایر رقبا متمایز می سازد، لذا محقق به دنبال پاسخی برای این سئوال اساسی است که با وجود چالش های مطرح شده، آیا شیوه های نوین بازاریابی از جمله بازاریابی چریکی می تواند باعث افزایش جذب مشتریان جدید و به تبع پایداری شرکت های بیمه گردد.
Therefore, the purpose of this study was to investigate the impact of guerrilla marketing on the stability of insurance companies in Iran based on customer loyalty and value variables.
Keywords Guerrilla marketing, insurance companies, customer loyalty, brand equity 1.