خلاصه ماشینی:
"قطعا مهمترین بخش ساخت هر پل فونداسیون آن است بدون انکه وارد جزئات فنی ساخت پل شده و مشکلات مهندسی عمران را به خصوص در سالهای اخیر شرح دهیم و راهحلهای آنرا ذکر کنیم،به نکاتی برای بررسی کارشناسی پوششهای مختلف بیمهای برای مراحل مختلف پلسازی اشاره مینمائیم.
اگر طراحی توسط کارکنان خود کارفرما یا پیمانکار انجام شود،میتوان از بیمهنامه مسئولیت در این مورد صرفنظر کرد زیرا خسارت احتمالی وارد بر شخص اول قابل بیمه شدن نیست.
برای انتخاب نوع فونداسیون بایستی توجه خاصی مبذول شود(شمعزنی به جای پیهای سطحی،مستحکم کردن خاک به روش تزریقی و غیره) بسیاری از مراحل واسطهای ساخت، به خصوص در مورد پلهای مرتفع روی درهها،نسبت به باد بسیار حساس هستند.
ویژگیهای خاص هر کدام از بیمهنامههای EAR/CAR نشان میدهد که چرا بیمهگران به اطلاعات به خصوصی در مورد تکنیکهای ساختمانسازی،روشهای ساخت،اسناد طراحی و شرایط محلی نیاز داند و چرا باید با اسناد مناقصه و قرارداد نهایی ساخت آشنا باشند تا بتوانند از عهده مسائل بیمهای پلها بربیایند.
در موارد بسیار غیرعادی که شاید مربوط به ظرفیت بیمهگر باشد یا شاید عدم قطعیت در تخمین حداکثر خسارت احتمالی MPL وجود داشته باشد ممکن است لازم شود،حداکثر مسئولیت بیمهگر برای خسارات ناشی از خطرات طبیعی،مثلا زلزله در شرایط بیمهنامه گنجانده شود.
مونیخ ری برای چنین هزینههایی در بیمهنامهاش شرطی گنجانده است که چنین خسارتهایی فقط زمانی پرداخت میشوند که دقیقا توافق شده باشد و سرمایه اولین خسارت برای آن در نظر گرفته شده باشد.
به همین ترتیب در مورد تعمیراتی که مستلزم روشهای متفاوت و گرانتر ساخت باشد هم هزینهها فقط حداکثر تا مبلغی پرداخت میشود که در ابتدا در سرمایه بیمه منظور شده است."