چکیده:
مقاله حاضر از نوع مقالات کتابخانهای است که توجه به گردآوری نظرات صاحبنظران به رشته تحریر در آمده است. هدف از نگارش این مقاله بررسی تاثیر روش تدریس کارایی تیم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. نتیجه نشان میدهد که دانش آموزان در گروههای یادگیری از طریق همیاری بیشتر از کار فردی و رقابتی به پیشرفت تحصیلی دست مییابند، زیرا آنها اولا با بحث و گفت و گو افکار خود را در تعامل با دیگران بیان و اصلاح میکنند. آنها از طریق تعامل یاد میگیرند که مسائل را بپرسند، نظراتشان را در میان بگذارند، اختلافات را توضیح دهند و درک جدیدی از موضوع مورد بحث ایجاد کنند. ثانیا در این گروهها دانش آموزان در سطوح بالای یادگیری درگیر میشوند. بنابر موارد فوق میتوان نتیجه گرفت که روش تدریس کارایی تیم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر مستقیم و مثبت دارد.
خلاصه ماشینی:
نتیجه نشان می دهد که دانش آموزان در گروه های یادگیری از طریق همیاری بیشتر از کار فردی و رقابتی به پیشرفت تحصیلی دست می یابند، زیرا آن ها اولا با بحث و گفت و گو افکار خود را در تعامل با دیگران بیان و اصلاح می کنند.
از جمله مسایل مورد توجه در روند آموزش دروسی چون علوم تجربی ،ریاضیات و زبان انگلیسی ،آموزش های کلاسی مبتنی بر یک یا دو نوع از انواع هوش است ،در نتیجه بسیاری از فراگیران که در این نوع هوش ها قوی نیستند ،نسبت به مدرسه و یادگیری نگرش منفی پیدا کرده و از عدم موفقیت تحصیلی رنج می برند.
با توجه به تاثیر بسیار زیاد روش تدریس معلم، در یادگیری دانش آموزان و لزوم تحولات بنیادین در امر آموزش و پرورش ،شایسته است که با استفاده از روش های تدریس فعال توانایی درک عمیق و یادگیر معنا دار و لذت بخش و توانایی تجزیه و تحلیل و تفکر خلاق را را در دانش آموزان افزایش داده و معلمان را به فراگیری این روش ها ترغیب کرده تا به تناسب هر درس ،از روش تدریس مناسب آن استفاده کنند .
دانش آموزان در گروه های یادگیری از طریق همیاری بیشتر از کار فردی و رقابتی به پیشرفت تحصیلی دست می یابند، زیرا آن ها اولا با بحث و گفت و گو افکار خود را در تعامل با دیگران بیان و اصلاح می کنند.
تاثیر روش تدریس همیاری بر نگرش و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه پنچم ابتدایی شهرستان گچساران ،فصلنامه اندیشه های نوین در علوم تربیتی ،سال پنچم ،شماره اول.