چکیده:
هدف : رسانه های اجتماعی در حال حاضر تعامل اجتماعی و دهان به دهان آنلاین را تسهیل می کنند و دامنه دسترسی ،گسترش و انتشار اطلاعات مربوط به محصول جدید را تسریع می کنند. تاثیر ارتباط دهان به دهان و تعامل اجتماعی آنلاین بر رفتار مصرف کننده در تحقیقات قبلی به طور گسترده تحلیل شده است. با این حال ، تاکنون دانش کمی در مورد تاثیر کمپین های رسانه های اجتماعی در معرفی محصولات جدید وجود دارد. بنابراین ، هدف این مطالعه اثرگذاری عاملهای حس اجتماعی و تست محصول جدید بر قصد توصیه و احتمال خرید محصول جدید با نقش میانجی نگرش نسبت به نام و برند محصول جدید بوده است. روش : پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی از لحاظ روش، توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری، کارکنان شرکتهای دانش بینان پارک علم و فناوری تربیت مدرس که کاربران عضو شبکه اینستاگرام هستند با حجم نمونه 272 نفر بوده است. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه استاندارد است که روایی و پایایی آن تائید و برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدل معادلات ساختاری بوسیله نرم افزار SmartPLS2 و آمارتوصیفی از طریق نرم افزار SPSS24 استفاده شده است. یافته ها: فرضیه های ادعایی مبنی بر اینکه که حس تعلق به جامعه، آزمونگر محصول محصول جدید بر قصد و پیشنهاد خرید محصول جدید با نقش میانجی نگرش نسبت به محصول جدید تاثیر دارد مورد تائید واقع شد. نتایج : نتایج نشان میدهد که عوامل مرتبط با کمپین ، یعنی توجه اعضای جامعه به این کمپین و همچنین احساس جامعه آنها ، هر دو تاثیر مثبت بر نگرش اعضای جامعه نسبت به محصول جدید در بازار دارند. این به بازاریابان این امکان را می دهد تا با تلاش برای افزایش توجه آنها به این کمپین و تقویت احساس جامعه ، نگرش مصرف کنندگان نسبت به محصول جدید را افزایش دهند.
خلاصه ماشینی:
بنابراین ، هدف این مطالعه اثرگذاری عاملهای حس اجتماعی و تست محصول جدید بر قصد توصیه و احتمال خرید محصول جدید با نقش میانجی نگرش نسبت به نام و برند محصول جدید بوده است.
به طور خاص، این تحقیق به سؤالات تحقیق زیر میپردازد: Martins, , Oliveira, Gonçalves, Branco Ogilvie and et al Martins, , Oliveira, Gonçalves, Branco Ramos Hennig-Thurau Baum بنابراین تمرکز اصلی این تحقیق، بررسی تاثیر فعالیتهای شبکه اجتماعی بر موفقیت معرفی محصول جدید به واسطه نگرش نسبت به نام و برند محصول جدید جدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام 1 است.
با تجزیه و تحلیل و بررسی انواع مدلهای ارائه شده در حوزه مبنانی نظری تحقیق ، مدل بام و دیگران (2018) بدلیل جامعیت و در برداشتن کلیه متغیرهای تحقیق و نزدیکی به اهداف اصلی تحقیق " تعیین اثر حس تعلق به جامعه و آزمونگری بر قصد پیشنهاد و خرید محصول جدید با نقش میانجی نگرش به در شبکه اجتماعی اینستاگرام " از مقاله نامبردگان اقتباس گردید است.
شکل1:مدلمفهومی پیشنهادی )به تصویرصفحه مراجعه شود) فرضیه های تحقیق: فرضيه اصلي 1: حس اجتماعی محصول جديد بر احتمال خرید محصول جدید با نقش میانجی نگرش نسبت به نام و برند محصول جدید تاثیر مثبت و معنی داری میگذارد.
فرضيه اصلي 2:حس اجتماعي محصول جديد بر قصد توصیه خرید محصول با نقش میانجی نگرش نسبت به نام و برند محصول جدید تاثیر مثبت و معنی داری میگذارد.
)به تصویرصفحه مراجعه شود) با توجه به مقدار z-value حاصل از آزمون سوبل که برابر با 46/2 شد و به دلیل بیشتر بودن از 96/1 میتوان اظهار داشت که در سطح اطمینان 95%، تأثیر متغیر میانجی نگرش به محصول در رابطه بین حس اجتماعی بر قصد توصیه خرید محصول جدید معنادار است.