خلاصه ماشینی:
"اما با وجود این ضرورت و اهمیت،متاسفانه تبلیغات در کشور ما چندان که باید از منظر علمی دقیق و زیباییشناختی مورد بررسی قرار نگرفته و ساخت آنچنان ساده انگاشته شده است که هر کسی به خود اجازه طراحی، تهیه و ساخت آگهی تبلیغاتی را میدهد؛ بدون اینکه کوچکترین تخصصی در حوزه تبلیغات داشته باشد.
آگهی یادآوری کننده در این موارد به کار میرود:یادآوری این موضوع به مشتریان که محصول ممکن است در آینده نزدیک مورد نیاز باشد(مانند شرکتهای بیمه)،یادآوری محل خرید محصول به مشتریان(مانند تغییر دادن شعبه،محل شرکت یا فروشگاهها)و یادآوری موقع خرید در زمانهای خارج از فصل به مشتریان(شامل بعضی از تخفیفهای فصلی،زمانی که محصولی در منحنی عمل خود در مرحله بلوغ قرار میگیرد و هدف این است که مصرفکننده درباره آن محصول به طور مداوم فکر کند).
اگر صدا میتواند جور تبلیغ تلویزیونی را بکشد،دیگر تهیهکنندگان و سازندگان چنین فیلمهایی چه اصراری دارند که از رسانه تلویزیون استفاده کنند؟ نکته دیگر این است که بسیاری از تبلیغها از نظر ساختاری و بیانی مشابهت عجیبی با یکدیگر دارند،به گونهای که میتوان نام کالای موردنظر را تغییر داد و نام دیگری به جای آن انتخاب کرد.
مزایای تبلیغ در رادیو -استفاده همگانی و عمومی -امکان گزینش عالی از نظر جغرافیایی و جمعیتشناسی -هزینه نسبتا پایین در مقایسه با تلویزیون معایب تبلیغ در رادیو رادیو در عین حال که دارای مزایای فراوانی است،معایب چندی نیز دارد که برخی عبارتاند از: -سمعی بودن صرف توجه کمتر به آن نسبت به تلویزیون پخش سریع روزنامه روزنامه رسانهای است که اطلاعات را روزانه و به هنگام در اختیار افراد قرار میدهد."