چکیده:
هدف از انجام این پژوهش تحلیل محتوا کتاب علوم چهارم ابتدایی در سال تحصیلی1400-1399 بر
اساس طبقه بندی هدف های آموزشی در حیطه های سه گانه شناختی، عاطفی و روانی حرکتی بود. روش پژهش تحلیل محتوا بود. برای پردازش اطلاعات از روش توزیع فراوانی، درصدی برای تحلیل دادهها
استفاده شد. در ابتدا امر اهداف دروس این کتاب مشخص شد سپس اهداف دروس بررسی شد و جدول
مربوط به آن ترسیم شد که در آن درصد فراوانی هر حیطه مشخص شد. نتایج به دست آمده نشان دهنده
این بود که حیطه شناختی بیشترین هدف را در خود دارد. پس معلمان باید به این حیطه و سطوح آن توجه
بیشتری داشته باشند.
خلاصه ماشینی:
com چکيده هدف از انجام اين پژوهش تحليل محتوا کتاب علوم چهارم ابتدايي در سال تحصيلي ١٤٠٠- ١٣٩٩ بر اساس طبقه بندي هدف هاي آموزشي در حيطه هاي سه گانه شناختي ، عاطفي و رواني حرکتي بود.
طبقه بندي اهداف آموزشي در سه حيطه شناختي، عاطفي و رواني حرکتي داراي سطوحي به شرح زير ميباشد: سطوح حيطه شناختي: دانش - فهم - کاربرد تجزيه و تحليل - ترکيب - قضاوت و ارزشيابي سطوح حيطه عاطفي: توجه کردن - واکنش نشان دادن - ارزش گذاري - سازمان بندي کردن - متبلور ساختن سطوح رواني حرکتي: مشاهده و تقليد کردن - مستقل اجرا کردن - دقت کردن همراه با سرعت - با هماهنگي انجام دادن - عادي شدن کتاب علوم چهارم ابتدايي چاپ ششم ١٣٩٩ داراي ١٢٠ صفحه و ١٣ درس ميباشد.
(عاطفي) دانش آموز بتواند از انرژي در فعاليت هاي روزمره استفاده کند.
(رواني حرکتي) دانش آموز نحوه استفاده از انرژي آب و باد براي توليد انرژي الکتريکي را بيان کند.
(شناختي) تحليل محتواي کتاب علوم چهارم ابتدايي بر اساس اهداف دروس / ١١ دانش آموز بتواند مدار الکتريکي ساده بسازد.
(رواني حرکتي) دانش آموز در زندگي روزمره ي خود کارهايي را که براي صرفه جويي در مصرف برق است انجام دهد.
(رواني حرکتي) دانش آموز نسبت به انجام آزمايش (انتقال گرما) علاقه نشان دهد.
(رواني حرکتي) تحليل محتواي کتاب علوم چهارم ابتدايي بر اساس اهداف دروس / ١٣ دانش آموز مي تواند ذرات تشکيل دهنده ي يک سنگ را از نظر بزرگي وکوچکي به کمک يک ذره بين شناسايي کند.