چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی نقش سیستم ارزیابی عملکرد مالی بر رشد فروش براساس رویکرد ترکیبی (AHP -BSC) در شرکت های پخش مواد غذایی در شهرستان بندرعباس انجام گرفت. پیچیدهتر شدن مناسبات اقتصادی و مسایل کسب و کار در آستانه قرن بیست و دوم، اتکای شرکتها به شاخصهای مالی برای ارزیابی عملکرد و نشان دادن نقاط قوت و ضعف آنها، کمرنگ شد و نارسایی سنجشهای مالی صرف بیش از پیش نمایان گردید. براساس روش کارت ارزیابی متوازن (BSC)، رویکرد برای کسب دستاوردهای مالی (در منظر مالی) میبایست برای مشتریان خود ارزشآفرینی کنیم (در منظر مشتری) و اینکار عملی نخواهد بود مگر اینکه در فرایندهای عملیاتی خود برتری یابیم و آنها را با خواستههای مشتریانمان منطبق سازیم (منظر فرآیندهای داخلی) و کسب برتری عملیاتی و ایجاد فرایندهای ارزشآفرین، امکانپذیر نیست مگر اینکه فضای کاری مناسب را برای کارکنان ایجاد ونوآوری و خلاقیت و یادگیری و رشد را در سازمان تقویت کنیم (منظر یادگیری و رشد). تکنیکAHP نیز از آنجا که توانایی مواجهه با مسایل تصمیم گیری چند معیاره را داراست، روشی را برای اندازه گیری معیارهای کیفی و شیوه ای بر مبنای اولویت ها فراهم می سازد و به مدیران امکان می دهد تا بوسیله ساده کردن و تسریع در فرآیند تصمیم گیری خود، تصمیمات موثری را در موضوعات پیچیده اتخاذ کنند. جامعه آماری در این پژوهش ۳۷ نفر از مدیران و کارشناسان خبره در حوزه ی فروش شرکت های پخش مواد غذایی بندرعباس می باشد که از مجموع بخش های مختلف انتخاب شدند. براساس یافته های تحقیق سنجه های مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری به ترتیب در راستای رشد فروش شرکت دارای از نظر درجه اهمیت اولویت بندی شدند.
خلاصه ماشینی:
نقش سیستم ارزیابی عملکرد مالی بر رشد فروش براساس رویکرد ترکیبی(AHP -BSC) (مطالعه موردی: شرکت های پخش مواد غذایی شهرستان بندرعباس) فرشته احمدی طیفکانی 1- فارغ التحصیل مدیریت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل قشم Fereshteh.
com چکیده این پژوهش با هدف بررسی نقش سیستم ارزیابی عملکرد مالی بر رشد فروش براساس رویکرد ترکیبی (AHP -BSC) در شرکت های پخش مواد غذایی در شهرستان بندرعباس انجام گرفت.
از اینروی بررسی نقش سیستم ارزیابی عملکرد مالی بر رشد فروش براساس رویکرد ترکیبی(AHP- BSC) در شرکت های پخش مواد غذایی ضرورت می یابد.
پرسشنامه تحقيق تحت عنوان پرسشنامه انتخاب سلسله مراتب شاخص های عملکرد مالی با هدف شناسايي مهم ترين اولویت های تأثیرگذار بر رشد شرکت براساس روش کارت امتیازي متوازن بين نمايندگي هاي فروش مواد غذایی در شهر بندرعباس توزيع شد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول(12): رتبهبندی نهایی شاخصهای معیار فنی {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} در ادامه این بخش جداول مربوط به رتبهبندی شاخصهای مالی نیز ارائه میشوند: مرحلهی سوم: بدست آوردن اوزان اولویتبندی: اکنون با استفاده از فرمول 6 اوزان اولویتبندی رابدست میآوریم: (به تصویر صفحه مراجعه شود)در نتیجه برداروزن به صورت زیر به دست میآید: (به تصویر صفحه مراجعه شود)مرحله چهارم: نرمال کردن درمرحلهی آخراوزان نهایی نرمال میشوند که نتایج آن درجدول 4-11نشان داده شدهاند.