چکیده:
مدیریت استراتژیک با تکیه بر ذهنیتی پویا، آینده نگر، جامع نگر و اقتضایی، راه حل بسیاری از
مسائل سازمان های امروزی است. در سال های اخیر موسسات و بانکهای زیادی با مجوز بانک مرکزی
وارد عرصه بازارهای مالی شده اند و در این زمینه به دنبال کسب سهم بازار می باشند. این موسسات به
منظور کسب توانمندی و رقابت با موسسات و بانک هایی که قدمت بیشتری در این زمینه دارند برنامه
های توسعه گام به گام را دنبال می کنند. با توجه به این موضوع در این پژوهش تلاش شده است تا به
شناسایی و ارزیابی معیارها و عوامل موفقیت استراتژیهای بازاریابی توسعه ای در صنعت بانکداری
پرداخته شود. بنابراین در این پژوهش ابتدا با بررسی ادبیات تحقیق معیارها و عوامل حیاتی موفقیت
شناسایی و پس از غربالگری به خبرگان عرضه شده است. در گام بعد با استفاده از فرآیند تحلیل شبکه
ای فازی معیارهای پژوهش مورد ارزیابی و وزن دهی قرار گرفت و سپس با استفاده از روش ویکور فازی
به ارزیابی و اولویت بندی عوامل موفقیت پرداخته میشود.
Strategic management based on Dynamic mentality, forward-looking, holistic and contingency, the solution to many problems of today's organizations. In recent years many institutions and banks have been licensed by the Central Bank and in the financial markets are seeking market share. The institutions in order to gain strength and compete with institutions and banks that are older in this area follow the step by step development programs. Due to the important in this study we have tried to identify and evaluate the success criteria and factors of the progressive marketing strategies in the banking industry. Thus In this study with literature review the success critical factors identified and after screening were offered to experts. In the next step the research’s criteria were evaluated and weighted using fuzzy ANP and then the success factors were evaluated and prioritized using fuzzy VIKOR.