چکیده:
زمینه: مدیریت عملکرد در سازمانهای دولتی میتواند اساس برنامه ریزی نظام اداری کشور بوده و چارچوب اجتماعی در این حوزه میتواند رسالت ارائه کیفیت خدمات و سرآمدی پاسخگویی را در این حوزه بیش از پیش پویا نماید. هدف: ارائه الگوی مدیریت عملکرد با خط و مشی رویکرد اجتماعی بوده است. روش: پژوهش از نظر هدف، توسعهای و از نظر روش آمیخته (کیفی و کمی) از نوع تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی بود. در بخش کیفی نمونهگیری نظری از متون مرتبط با حوزههای اجتماعی سازمان بهره گرفته شد. روش گرد آوری اطلاعات در بخش کیفی از روش پیمایشی با رویکرد کدگذاری باز، محوری و گزینشی بهره و با استفاده از روش کمی تم بندی متون انجام گردید. در بخش کمی به روش پیمایشی با رویکرد توزیع پرسشنامه بود. در فاز کیفی تعیین روایی از مدل لاوشه بهره گرفته شد، یافتهها: در فاز کمی تعیین روایی صوری پرسشنامه بر اساس نظر متخصصان و اساتید انجام شد. جهت تعیین پایایی ازضریب آلفای کرونباخ استفاده شد و تجزیه و تحلیل آماری دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS 22 و smart- PLS صورت گرفت. نتیجهگیری: الگوی مدیریت عملکرد اجتماعی سازمانهای دولتی در 10بعد، 39 مولفه و 136 شاخص ارائه گردید.
Background: Performance management in government organizations can be the basis for planning the administrative system of the country and the social framework in this area can make the mission of providing quality services and excellence in this field more dynamic.Objective: To provide a performance management model with a social approach policyMethod: In terms of purpose, it was developmental and in terms of mixed method, it was exploratory and confirmatory factor analysis. In the qualitative part of sampling, texts related to the social field of the organization were used. Data collection method In the qualitative part, the survey method was used with open, axial and selective coding approach and was done using quantitative thematic method. In a small part, it was a survey method with a questionnaire distribution approach. In the qualitative phase of determining validity, the Lavache model was used.Results: In the quantitative phase, the face validity of the questionnaire was determined based on the opinion of experts. Reliability of Cronbach's alpha coefficient was used and statistical analysis was performed using SPSS 22 and smart-PLS software.Conclusion: The social performance management model of government organizations was presented in 10 dimensions, 39 components and 136 indicators