چکیده:
هدف از این پژوهش، تبیین مدل عوامل موثر بر توسعه محصولات جدید در سازمان با تاکید بر عوامل خارج سازمانی بود. بنابراین از نظر هدف، یک پژوهش کاربردی است، چرا که علاوه بر جنبه آگاهیبخشی و علمی، جنبه کاربردی نیز برای شرکتها خواهد داشت. با توجه به هدف و ماهیت، این پژوهش از نظر روش، یک پژوهش کیفی میباشد. نتایج نشان داد که مولفه های اصل مدل عوامل موثر بر توسعه محصولات جدید در سازمان با تاکید بر عوامل خارج سازمانی شامل شاخصهای طراحی، توسعه محصول و جذابیت، استراتژی برد-برد، تصمیم گیریها، انسجام درونی، کیفیت و مسئولیت پذیری، پذیرش مشتری و ارزشهای بازار مدیریت ارتباط با مشتری و پاسخگویی شرکت، ایجاد و توسعه رفتار منجربه خرید و بهبود مستمر، ایجاد ارزش برای ذینفعان، شایستگی، اثربخشی، مفیدبودن و عملکرد فرهنگی بوده است.
The purpose of this study was to explain the model of factors affecting the development of new products in the organization with emphasis on external factors. Therefore, in terms of purpose, it is an applied research, because in addition to the awareness and scientific aspect, it will also have a practical aspect for companies. Due to the purpose and nature of this research, it is a qualitative research in terms of method. The results showed that the main components of the model of factors affecting the development of new products in the organization with emphasis on external factors including design indicators, product development and attractiveness, win-win strategy, decisions, internal cohesion, quality and responsibility, customer acceptance and Market values of customer relationship management and corporate accountability, creating and developing behaviors that lead to continuous purchasing and improvement, creating value for stakeholders, competence, effectiveness, usefulness and cultural performance.
خلاصه ماشینی:
نتایج نشان داد که مولفه های اصل مدل عوامل موثر بر توسعه محصولات جدید در سازمان با تأکید بر عوامل خارج سازمانی شامل شاخصهای طراحی، توسعه محصول و جذابیت، استراتژی برد-برد، تصمیم گیریها، انسجام درونی، کیفیت و مسئولیت پذیری، پذیرش مشتری و ارزشهای بازار مدیریت ارتباط با مشتری و پاسخگویی شرکت، ایجاد و توسعه رفتار منجربه خرید و بهبود مستمر، ایجاد ارزش برای ذینفعان، شایستگی، اثربخشی، مفیدبودن و عملکرد فرهنگی بوده است.
جدول 4: مقولههای شرایط زمینهای (به تصویر صفحه مراجعه شود) براساس نتایج کدگذاری ثانویه پژوهش، شاخصهای استراتژی برد-برد، تصمیم گیریها، انسجام درونی، کیفیت و مسئولیت پذیری، به عنوان مقولههای شرایط علی در ارائه مدلی برای عوامل موثر بر توسعه محصولات جدید در سازمان با تأکید بر عوامل خارج سازمانی انتخاب شدند.
جدول 5: مقولههای شرایط علی (به تصویر صفحه مراجعه شود) براساس نتایج کدگذاری ثانویه پژوهش، شاخصهای پذیرش مشتری وارزشهای بازار به عنوان مقولههای پدیده محوری در ارائه مدلی برای عوامل موثر بر توسعه محصولات جدید در سازمان با تأکید بر عوامل خارج سازمانی انتخاب شدند.
جدول 6: مقولههای پدیده محوری (به تصویر صفحه مراجعه شود) براساس نتایج کدگذاری ثانویه پژوهش، شاخصهای مدیریت ارتباط با مشتری و پاسخگویی شرکت به عنوان مقولههای راهبردها و اقدامات در ارائه مدلی برای عوامل موثر بر توسعه محصولات جدید در سازمان با تأکید بر عوامل خارج سازمانی انتخاب شدند.
New Product Development Success Factors in Prospector Organisations; Mixed Method Approach, International Journal of Innovation Management, 19(4), 1550040.