چکیده:
با آن ک تحقیق دربارهء«چگونگی فکر کردن دانشآموزان»ابدا رضایت بخش نبوده است،اما مدلهایی وجود دارد که معلمان با استفاده از آنها،دانشآموزان را یاری میدهند تا بر اطلاعات خود تسلط بیشتری بیابند(برونو،گودتو،و آستین،1967)و با تعلیم مستقیم از طریق خواندن،خطا به و دیگر سیستمهای آموزشی به یادگیری آنها نظام بخشند(آزبل،1980)و سرانجام، مفاهیم درسی را در ذهن آنه روشن سازند(تابا،1966). در این تحقیق،سعی بر آن بوده است تا تأثیر مدلهای اطلاعاتپردازی شامل سازماندهند،تفکر استرایی و دریافت مفاهیم روی یادگیری دستور زبان انگلیسی دانشآموزان ایرانی در«مؤسسه سیمین»بررسی شود.برای این کار،دو کلاس دستور بهطور تصادفی انتخاب و در یکی از آنها دستور به روش معمول«تمرین و تکرار»و در دیگری به کمک«الگوهای اطلاعاتپردازی» (IPM) تدریس شد.سپس در مرحلهء تجزیه و تحلیل،نتایج به دست آمده از پیشآزمون و آزمون نهایی با به کارگیری آزمون «مقایسهء میانگینها» (Paired and Indepedent t-tests) بررسی و تأثیر روش موردنظر نشان داده شد.
خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود)
چکیده فارسی
با آن ک تحقیق دربارهء«چگونگی فکر کردن دانشآموزان»ابدا رضایت بخش نبوده است،اما مدلهایی وجود دارد که معلمان
با تعلیم مستقیم از طریق خواندن،خطا به و دیگر سیستمهای آموزشی به یادگیری آنها نظام بخشند(آزبل،1980)و سرانجام،
مفاهیم درسی را در ذهن آنه روشن سازند(تابا،1966).
در این تحقیق،سعی بر آن بوده است تا تأثیر مدلهای اطلاعاتپردازی شامل سازماندهند،تفکر استرایی و دریافت
مفاهیم روی یادگیری دستور زبان انگلیسی دانشآموزان ایرانی در«مؤسسه سیمین»بررسی شود.
برای این کار،دو کلاس دستور
بهطور تصادفی انتخاب و در یکی از آنها دستور به روش معمول«تمرین و تکرار»و در دیگری به کمک«الگوهای اطلاعاتپردازی»
«مقایسهء میانگینها» (Paired and Indepedent t-tests) بررسی و تأثیر روش موردنظر نشان داده شد."