چکیده:
نیروی محرکه و قلب هر مؤسسهی آموزشی را کادر معلمان تشکیل میدهد.به نظر اسکی(1982)،مهمترین و اصلیترین رکن هر برنامهی آموزشی کادر معلمان آن است و معلمان خوب،به وجود آورندهی برنامههای خوب هستند.همانطور که هر رشتهای به تخصص و مهارت نیاز دارد،تدریس زبان نیز بینیاز از تربیت و آموزش نیست.جانسون(1989)معتقد است،مشکل اساسی در تدریس زبان این است که تصور میشود،هر فردی که زبانی را میداند،میتواند آن را تدریس کند؛درحالیکه چنین نیست.تدریس زبان به دانش و مهارتهای خاص خود نیاز دارد.تربیت معلمان زبان شامل آموزش قبل از خدمت و ضمن خدمت است.آموزش قبل از خدمت معمولا در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی صورت میگیرد و طی آن،دانشجویان رشتههای دبیری زبان با تکنیکها و مهارتهای تدریس آشنا میشوند.به علاوه،راه و روش برخورد با همکاران و دانشآموزان را نیز میآوزند.آموزش ضمن خدمت در طول دوران تدریس صورت میگیرد و معلمان را با روشها و امکانات آموزشی جدید آشنا میسازد و با بالا بردن سطح آگاهی و دانش معلمان،آنها را در رویارویی با تغییرات به وجود آمده،یاری میدهد. این مقاله سعی دارد،اهمیت و حساسیت آموزش قبل از خدمت و ضمن خدمت را در تدریس زبان انگلیسی نشان دهد.
خلاصه ماشینی:
"نیروی محرکه و قلب هر مؤسسهی آموزشی را کادر معلمان تشکیل میدهد.
برنامهی آموزشی کادر معلمان آن است و معلمان خوب،به وجود آورندهی برنامههای خوب هستند.
مهارت نیاز دارد،تدریس زبان نیز بینیاز از تربیت و آموزش نیست.
تدریس زبان به دانش و
تربیت معلمان زبان شامل آموزش قبل از خدمت و ضمن خدمت است.
آموزش قبل از خدمت معمولا در
دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی صورت میگیرد و طی آن،دانشجویان رشتههای دبیری زبان با تکنیکها و مهارتهای تدریس آشنا
آموزش ضمن خدمت در طول دوران تدریس صورت
میگیرد و معلمان را با روشها و امکانات آموزشی جدید آشنا میسازد و با بالا بردن سطح آگاهی و دانش معلمان،آنها را در رویارویی با
این مقاله سعی دارد،اهمیت و حساسیت آموزش قبل از خدمت و ضمن خدمت را در تدریس زبان انگلیسی نشان دهد.
کلید واژهها:تربیت معلم،آموزش زبان انگلیسی،آموزش قبل از خدمت،آموزش ضمن خدمت،کادر معلمین."