چکیده:
به دنبال ارائهی نظریههای جدید زبانی و تغییر نگرش به ماهیت فرایند یادگیری،شیوههای آموزش زبان نیز دچار تغییر و تحول میشوند. چنین تغییراتی به نوبهی خود به تحولاتی در سطوح متفاوت،از جمله تهیه و تدوین مطالب آموزشی میانجامند.بهطور خلاصه،با نگاهی اجمالی به تاریخ تحولات تهیه و تدوین مطالب آموزش زبان انگلیسی میتوان چهار مدل عمدهی«ساختاری»،«ادراکی-کارکردی»، «محتوایی»و«عمل-محور»را شناسایی کرد.آگاهی از این مدلها که پایهی بیشتر کتابهای آموزش زبان را تشکیل میدهند،این امکان را برای معلمان فراهم میآورد که بهطور مستقل کتب آموزشی موردنظر خود را ارزیابی کنند و تغییرات لازم را به منظور بهینهسازی مطالب برای دانشآموزان هدف به وجود آورند. در همین راستا،این مقاله پس از ارائهی خلاصهای از مدلهای فوق الذکر و برخی معایب و مزایای آنها،با نگاهی به کتاب آموزش زبان انگلیسی پایهی سوم دبیرستان سعی بر آن دارد که محتوای کتاب را در سایهی این مدلها بررسی کند و نقاط قوت و ضعف آن را با توجه به امکانات و شرایط موجود آموزش زبان در سطح دبیرستان کشور مشخص نماید.امید است این بررسی،معلمان زبان را در تدریس مؤثرتر کتاب مذکور یاری رساند و موجبات بهبود کیفیت آموزشی را فراهم آورد.
خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود)
(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود)
(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود)
(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) A Critical Look at English Book
چنین تغییراتی به نوبهی خود به تحولاتی در سطوح متفاوت،از جمله تهیه و تدوین مطالب آموزشی میانجامند.
اجمالی به تاریخ تحولات تهیه و تدوین مطالب آموزش زبان انگلیسی میتوان چهار مدل عمدهی«ساختاری»،«ادراکی-کارکردی»،
آگاهی از این مدلها که پایهی بیشتر کتابهای آموزش زبان را تشکیل میدهند،این امکان را
برای معلمان فراهم میآورد که بهطور مستقل کتب آموزشی موردنظر خود را ارزیابی کنند و تغییرات لازم را به منظور بهینهسازی مطالب برای
انگلیسی پایهی سوم دبیرستان سعی بر آن دارد که محتوای کتاب را در سایهی این مدلها بررسی کند و نقاط قوت و ضعف آن را با توجه به"