Skip to main content
فهرست مقالات

نقش آنتی اکسیدانت ها در پیشگیری از دردهای عضلانی

نویسنده:

(4 صفحه - از 12 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : رادیکال‌های آزاد ، آنتی‌اکسیدانت ، ورزش ، غشاهای سلولی ، تمرین ، رادیکالهای آزاد غشاهای سلول ، بدن ، غشاهای سلول عضلانی ، مصرف ، ویتامین C

خلاصه ماشینی:

"این حالت ممکن‌ است،به سطح آمادگی جسمانی یا مهارت ورزشی شما ربطی نداشته‌ باشد،اما دارای علائم هشداردهندای‌ است که نشان می‌دهند،بیش از حد فیزیولوژیکی خود تمرین کرده‌اید و باید مطلع باشید که قرار دادن بدن تحت‌ فشار بیش از حد می‌تواند،در طولانی‌ مدت اثرات منفی روی سلامت روانی‌ و جسمانی شما بگذارد. تولید رادیکال‌های آزاد در فعالیت‌های ورزشی شدید و طولانی مدت اجتناب‌ناپذیر است،اما نقش آنتی‌اکسیدانت‌ها در پیشگیری از دردهای عضلانی آنتی‌اکسیدانت‌ها در برابر این راهزنان‌ مولکولی،مدافع نیرومند بدن شما هستند. ویتامین C تحقیقات جدید نشان داده‌اند که‌ مصرف مکمل حاوی ویتامین C می‌تواند،به ورزشکاران کمک کند تا تولید رادیکال آزاد را که آسیب‌ عضلانی به همراه دارد،کاهش داد. در حال حاضر،بسیاری از محققان، مصرف روزانهء 250 تا 2500 میلی‌گرم ویتامین C را برای خنثی‌ کردن رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از آسیب سلولی و عضلانی یا به حداقل‌ رساندن آن را توصیه می‌کنند. به‌ویژه مشخص‌ شده است که وقتی ویتامین C برای‌ چند روز پیش از یک مسابقات طولانی یا جلسات تمرینی مصرف شود،اثر رادیکال‌های آزاد بر مصونیت بدن را کاهش می‌دهد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.