خلاصه ماشینی:
"آنگاه این سؤال مطرح میشود، «کدام یک از انواع هوش،در کنار یکدیگر پرورش مییابند و هنگام آموزش مهارتها،با تعدادی از انواع هوش یا همهء آنها سروکار داریم، بنابراین ابزاری باید انتخاب شود که امکان استفاده وتلفیق آن با درس تربیتبدنی وجود داشته باشد،سپس ابزار بیشتری به کار رود.
اما ممکن است نتوانند،آن را پرورش یا به یک اندازه تقویت کنند هوش بدنی-جنبشی شامل توانایی فرد برای کنترل و اجرای حرکتهای بدنی،دستکاری با اشیای متحرک و ایجاد هماهنگی بین مغز و بدن است فهم رولبط پیچیده،شناخت الگوها و روابط بین آنها را در برمیگیرد.
با استفاده از این نوع هوش تدابیری برای تلفیق فناوری با تربیتبدنی ارائه میشوند: دانشآموزان میتوانند در رقابتهای کلاسی،از انوار کاست یا فیلم ویدئویی که اجرای یک بازی را شرح میدهد،استفاده کنند.
تدابیر زیر برای تلفیق فناوری با تربیتبدنی پیشنهاد میشوند که بدین قرارند: با استفاده از نرمافزارهای آماده،از دانشآموزان بخواهید،یک روزنامهء گروهی یا کلاسی درست کنند و در آن فعالیتهای کلاسی خود را شرح دهند.
تدابیری برای تلفیق فناوری با تربیت بدنی ارائه میشوند: دانشآموزان میتوانند،مجلههای الکترونیکی دربارهء آمادگیجسمانی تهیه کنند یا به شکل مصور آن را ارائه دهند و در آن،به مستندسازی تغییر رفتار به منظور رسیدن به هدفهای کلاسی بپردازند.
مشاهدهء یک فیلم ویدئویی از بازی گروهی دانشآموزان و نوشتن یک گزارش دربارهء آن باعث میشود، مهارتهای فردی و گروهی استفاده از فناوری به عنوان یک ابزار آموزشی،انرژی لازم را برای رسیدن به هدفهای آموزشی و نتایج موردنظر فراهم میسازد دانشآموزان در زمینهء تجزیه و تحلیل مسائل،تعیین هدفها و تصمیمگیری تقویت شود."