Skip to main content
فهرست مقالات

به حداکثر رساندن یادگیری از روش تدریس دو طرفه

نویسنده:

مترجم:

(8 صفحه - از 52 تا 59)

کلید واژه های ماشینی : پیوستار روش آموزش دوطرفه ، برگهء ملاک آموزش دوطرفه پرش ، بازخورد ، مهارت ، آموزگار ، دانش‌آموزان ، پیوستار روش آموزش دوطرفه استفاده ، روش ، روش ، تمرین

خلاصه ماشینی:

"برای توسعهءمهارت‌های حرکت‌ جابه‌جایی‌11،نوآموز باید مانند فردی‌ عمل کند که مهارت حرکت جابه‌جایی‌ را با دنبال کردن ردپاهای درست انجام‌ می‌دهد و این حرکت برگرفته حرکت‌ ویژه است. آوردن نمونه‌ اظهارات بازخوردی روی برگهء ملاک، به‌ویژه هنگامی مفید است که‌ دانش‌آموزان برای بار اول در پیوستار روش آموزش دوطرفه شرکت‌ می‌کنند. ناظر در مواقع حمایت از مجری(مانند نگه‌داشتن پاها)و یا استراحت به منظور آمادگی برای انجام‌ دیگر تمرین‌ها می‌تواند،تعداد تکرار اجرای تمرین معین یا استفاده از تکنیک درست را کنترل کند. روش‌ آموزش دوطرفه هنگام بازگشت به‌ حالت اولیه‌17پس از تمرین،فرصتی‌ مفید در اختیار ناظر قرار می‌دهد(مانند ارائهء بازخورد اجرا به یار). چون در روش دوطرفه،نیمی از کلاس از نظر بدنی فعال هستند، آموزگار باید فایده‌های شناختی و اجتماعی را برای دانش‌آموزانی که‌ اجرای مهارت را تجزیه و تحلیل‌ می‌کنند،ارزش‌گذاری کند. این انتخاب مثبت‌ است،زیرا پژوهش نشان می‌دهد، هنگام کارکردن با یک دوست،تعامل‌ (مناسب)بین ناظر و مجری در روش‌ آموزش دوطرفه افزایش می‌یابد(بیرا و مارک،1993). معلوم شده است، تعامل اجتماعی نیازی بدیهی در ارائه‌ و دریافت بازخورد،سطوح معینی از رفتار مسؤولانه،فردی و اجتماعی‌ (استاندارد ملی شماره پنج)است که‌ برای موفقیت در روش آموزش‌ دوطرفه مورد نیاز است. این روش برای درگیر کردن فعال دانش‌آموزان در یادگیری، به منظور اجرای مهارت و درک ملاک‌ تکلیف مرتبط با موضوع فردی ارائه و طراحی شده است. همان‌گونه که قبلا ذکر شد،به سبب فعال بودن نیمی از کلاس از نظر بدنی در هر زمان معین‌ در پیوستار روش آموزش دوطرفه، معلمی که روش C را به کار می‌گیرد، باید بر تحلیلی که دانش‌آموزان از اجرای مهارت دارند،ارزشگذاری‌ کند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.