Skip to main content
فهرست مقالات

نوشیدنی های ورزشی

مترجم:

(2 صفحه - از 60 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : ورزشکاران، نوشیدنی‌های، نوشیدنی‌های ورزشی، آب، بدن، مسابقه، سدیم، تمرین، گرفتگی عضله، کربوهیدرات‌ها

خلاصه ماشینی:

"مصرف نوشیدنی‌های ورزشی برای زمان بی‌آبی در تمرین‌هایی که کم‌تر از یک ساعت طول می‌کشند،اهمیت‌ زیادی دارند. در ماه‌هایی که گرما زیاد است و در اردوهای آمادگی،خستگی زیادی در ورزشکاران مشاهده‌ می‌شود و آن‌ها بیشتر دچار گرفتگی عضله و لاغری‌ می‌شوند این موضوع بیش‌تر مدنظر باشد. به هر ترتیب،دستور اول دفاع در مقابل‌ گرفتگی عضله،تشویق ورزشکاران به مصرف بیش‌تر نمک‌ و نوشیدنی‌های ورزشی است. اما برای ورزشکارانی که‌ بیش‌تر به گرفتن عضلات دچار می‌شوند،یا آن‌ها که تعریق‌ زیادی دارند،این ممکن است کافی نباشد و ورزشکارانی که‌ دچار گرفتگی زیاد می‌شوند،باید 4/1 قاشق چایخوری نمک‌ در 16 تا 20 اونس آب حل کنند و برای جبران کمبود،آن را بنوشند. برای‌ جلوگیری از دهیدراسیون(از دست دادن آب)،مخصوصا در محیطهای گرم و مرطوب،ورزشکاران باید بیش‌تر اوقات و به اندازه‌ی کافی از نوشیدنی‌های ورزشی که حاوی‌ الکترولیت‌ها هستند(مثل سدیم برای پیشگیری از گرفتگی‌ عضلات)،استفاده کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.