Skip to main content
فهرست مقالات

صور متفاوت یکپارچه سازی درس تربیت بدنی

نویسنده:

مترجم:

(6 صفحه - از 32 تا 37)

کلید واژه های ماشینی : تربیت‌بدنی، درس تربیت‌بدنی، یکپارچه‌سازی، برنامه‌ی درسی یک‌پارچه، معلمین، مدارس، آموزش، برنامه‌ی درس تربیت‌بدنی، سازی درس تربیت‌بدنی، برنامه‌ی درسی

خلاصه ماشینی:

"مدارس،و در بعضی شرایط،ادارات‌ آموزش و پرورش ایالتی،نیاز به‌ برنامه‌ی درسی یکپارچه یا تلفیقی، شاید به علت عمومی شدن مدارس‌ راهنمایی و فلسفه‌ی آن‌ها باشد که‌ خواهان تشکیل گروه‌هایی به منظور تلفیق و یکپارچه‌سازی محتوای دروس‌ ریاضی،علوم،زبان،هنر و علوم‌ اجتماعی است. در حالی‌ که برنامه‌های سنتی غالبا شامل برخی‌ موضوعات شناختی و عاطفی، هم‌چون قوانین و مقررات و استانداردها هستند،تمرکز برنامه‌های‌ جدید در مدارس بر یادگیری‌ موضوعاتی است که به کمک آن‌ها قصد دارند،بازیکنان شایسته‌ای در درس تربیت‌بدنی ورزش و سایر فعالیت‌های حرکتی‌ بسازند. برای آمادگی بیشتر معلمانی که در باب طراحی و آموزش برنامه‌ی درسی‌ یکپارچه دانش کافی ندارند،ضروری‌ است که معلمین تربیت‌بدنی و اعضای هیأت علمی به نکات زیر توجه کنند: برقراری ارتباط و همکاری با سایر متخصصان در حوزه‌های مربوط یا آشنا شدن با محتوای علمی پایه، به‌طوری که بتوانیم،به معلم آینده‌نگر محتوای ضروری و پایه را به منظور آموزش موضوعات یکپارچه ارائه‌ بدهیم. چند پرسش آیا برنامه‌ی درسی یکپارچه و گرایش به آن،راهی برای برقراری‌ صحت و درستی برنامه‌های‌ تربیت‌بدنی در مدارس دولتی است؟آیا برنامه‌های درسی یکپارچه، فرصت‌هایی را در درس تربیت‌بدنی‌ برای ارتباط بچه‌ها با مسائل زندگی‌ به وجود می‌آورند؟آیا ما می‌توانیم‌ نمونه‌هایی از این برنامه‌های درسی را ارائه می‌کنیم؟آیا می‌دانیم که در تدوین این‌ برنامه‌ها چه اهدافی را باید مدنظر قرار دهیم و معلمین و دانش‌آموزان باید دارای چه سطحی از تجربه برای اجرای‌ این برنامه‌ها باشند؟چه دانش‌ها و مهارت‌هایی از اجرای یک برنامه‌ی‌ درسی یکپارچه حاصل می‌شود؟ ارزش‌یابی این‌گونه برنامه‌های درسی‌ چگونه است؟ تحقیقات اندکی درباره‌ی این‌ سؤالات انجام گرفته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.