چکیده:
ارتباطات یکی از مهمترین ابزار جامعه متمدن میباشد و میتوان گفت که ارتباطات مهمترین عامل توسعه و تعالی انسانی است. همانطور که اراتباطات برای انسان متمدن حیاتی است برای انجام عملیات سازمانی، شکلگیری و بقای سازمان حیاتی میباشد. آنچنانکه هربرت سایمون میگوید بدون ارتباطات، سازمانی وجود نخواهد داشت و به همین خاطر میتوان گفت امکان تاثیر گروه بر رفتار فرد غیر ممکن خواهد بود یکی از چالشهای روبرو با ارتباطات، عدم پرداختن به نقش اخلاق در این موضوع است. اخلاق در ارتباطات سازمانی نه تنها به خود فرد مربوط میشود، بلکه به شدت مورد توجه سازمانها، شرکتها و نهادهای حرفهای است. این پژوهش با رویکرد مروری به بررسی مطالعات و تحقیقات بیست سال گذشته میپردازد و سعی در استخراج مغیرهای موثر و پیدا کردن خلا مطالعاتی میباشد. با توجه به مطالب فوق و مطالعات و پژوهشهای صورت گرفته در خصوص ارتباطات سازمانی به نظر میرسد اخلاق به عنوان اصول، ارزشها، اخلاق و اعتقادات تلقی میشود که سهم بسزایی در غنی سازی زندگی کلی افراد دارد در پژوهشها کمرنگ میباشد. نتایج پژوهش نشان میدهد اعضای سازمانها معمولا به خوبی میدانند که برای ارتقاء رفاه و حسن نیت باید در ارتباطات سازمانی اخلاق را به کار گیرند. هنگامی که افراد این موارد را در سازمانها به کار میگیرند، میتوانند نه تنها شرایط و روابط دوستانه و صمیمی با سایر اعضا ایجاد کنند، بلکه به اهداف سازمانی (عملکرد سازمانی و رضایت شغلی) نیز برسند و ساختار کلی سازمان را ارتقا دهند.
Communication is one of the most important tools of civilized society and it can be said that communication is the most important factor of human development and excellence. As communication is vital for civilized human beings, it is vital for organizational operations, the formation and survival of the organization. One of the challenges facing communication is not addressing the role of ethics in this issue. Ethics in organizational communication is not only related to the individual, but also is highly regarded by organizations, companies and professional institutions. This study with a review approach examines the studies and research of the past twenty years and tries to extract Effective solutions and finding a study vacuum. Given the above and the studies and research done on organizational communication, it seems that ethics is considered as principles, values, ethics and beliefs that have a significant role in enriching the overall life of individuals in research is low. It shows that members of organizations are usually well aware that they must apply ethics in organizational communication to promote well-being and goodwill. When people apply these in organizations, they can not only create friendly and intimate relationships with other members, but also achieve organizational goals (organizational performance and job satisfaction) and improve the overall structure of the organization. Give.
خلاصه ماشینی:
com) مقدمه بي شک بدست آوردن بسياري از پيروزيهاي بشر در سايه تلاش نظام يافته و سازماني بوده است ؛ سازمانها به عنوان محصول بر خورد انديشمندانه و بخردانه انسانها در برابر محدوديت هاي نوع بشر از يک سو و ميل به انجام کارهاي فراتر از حيطه ي توان فردي از دل ارتباطات و روابط مشخص و هدفدار پديد آمدند و در طول تاريخ حيات اجتماعي انسان تغييرات و تحولاتي را پذيرفتند و امروزه شکل هاي پيچيده اي به خود گرفته و ضرورت خود را در زندگي انسانها هر چه بيشتر نمايانده اند (دعايي، ١٣٧٣).
عليرغم اهميت ارتباطات چنين به نظر ميرسد که تحقيق و تفحص پيرامون آن دچار يک پارادکس شده است که کار را تا اندازهاي مشکل نموده است ، از طرفي عدهاي عقيده دارند که انسانها در طول تاريخ حيات اجتماعي خود به گونه هاي مختلف و به فراخور زمان و تواناييهاي موجود با يکديگر در آميخته اند و ارتباط برقرار کرده اندو نيز در شکل سازماني بنابر ميزان ضرورت ، گردش اطلاعات در سازمان جريان خواهد داشت و تحقيق و تفحص بيشتر کاري غيرضروري است ؛ و از سوي ديگر عدهاي ريشه بسياري از مشکلات و شکست ها در ابعاد مختلف سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي را ناشي از عدم برقراري ارتباط صحيح و مناسب دانسته اند.
11 Pedro Andrade Rodríguez (به تصویر صفحه مراجعه شود) در سال ٢٠١٦ توسط آقاي ديويد پنکاس پژوهشي با عنوان «رضايت از ارتباط ، رضايت شغلي و عملکرد شغلي » انجام پذيرفت که بر اساس يافته هاي اين پژوهش ، شيوه هاي ارتباطي مديريتي با نتايج شغلي کارکنان خدمات مرتبط است .