چکیده:
امروزه تعاونیهای تولید و توزیع در کشور، یکی از اهداف توسعه اقتصادی میباشد که مسئول خدمت رسانی به روستائیان و کشاورزان شهرستانی را برعهده دارند که در این راستا تمرکز بر کیفیت خدمات و تمایل مشتری نقش مهمی را ایفا میکند. بنابراین هدف ازپژوهش حاضر، بررسی تاثیرسرمایه روانشناختی کارآفرینانه بر کیفیت خدمات ادراک شده با نقش میانجی تمایل به خرید مصرف کننده در تعاونیهای تولید و توزیع گل نرگس شهرستان دره شهر بود. پژوهش حاضر، از جنبه هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی - پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش، اعضاء تعاونیهای تولید و توزیع گل نرگس شهرستان دره شهر به تعداد 422 نفر بودند که حجم نمونه ازطریق فرمول کوکران 201 نفرتعیین گردید. مدل ساختاری وآزمون فرضیهها ازطریق مدل سازی معادلات ساختاری بااستفاده از نرم افزارهای SPSS21 و LISREL8. 5 انجام شد. نتایج آزمون فرضیههای پژوهش نشان داد که در سطح اطمینان 95 درصد متغیر سرمایهروانشناختی کارآفرینانه با میانجیگری تمایل به خریدمصرفکننده بر کیفیت خدماتادراکشده تاثیر معناداری دارد. همچنین مشخص شد که بین سرمایهروانشناختیکارآفرینانه و کیفیتخدماتادراکشده، سرمایهروانشناختی کارآفرینانه و تمایل به خریدمصرفکننده و کیفیتخدمات ادراکشده و تمایل به خریدمصرفکننده رابطه معناداری در سطح اطمینان 95 درصد وجود دارد.
Today, production and distribution cooperatives in the
country is one of the goals of economic development,
which are responsible for providing services to
villagers and farmers in the city, in this regard, focusing
on service quality and customer desire plays an
important role. Therefore, the purpose of this study was
to investigate the effect of entrepreneurial
psychological capital on the quality of perceived
services with the mediating role of consumer tendency
to purchase daffodils in the production and distribution
of daffodils in Darrehshahr. The statistical population
of this study was 422 members of narcissus flower
production and distribution cooperatives in Darrehshahr
city, and the sample size was determined by Cochran's
formula of 201 people. Structural modeling and testing
of hypotheses were performed by structural equation
modeling using SPSS21 and LISREL8.5 software. The
results of testing the research hypotheses showed that at
the 95% confidence level, the entrepreneurial
psychological capital variable has a significant effect
on the quality of perceived services through the
mediation of the consumer's desire to buy. It was also
found that there is a significant relationship between
psychological capital, entrepreneurship and quality of
services, perceived, entrepreneurial psychological
capital and consumer willingness to buy, and quality of
perceived services and consumer willingness to buy at
95% confidence level. has it.