Skip to main content
فهرست مقالات

میدان را به جریان اصیل بسپاریم: آسیب شناسی مداحی

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 6 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : مداحی ، دین ، معرفت ، معرفت ، ریتم ، احساسات ، امام ، جوانان ، آسیب‌شناسی مداحی ، معرفت و آگاهی دینی

خلاصه ماشینی:

"مثلا از امام‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) ما باید میدان را به جریان اصیل بسپاریم‌ البته جریانی که به صرف احساسات تاکید دارد از بین نمی‌رود و مشتریان خودش را دارد ولی ما وظیفه داریم که به آن میدان‌ ندهیم و آن را عمده نکنیم به‌عنوان نمونه می‌توانم از آقای سعید حدادیان اسم ببرم که ایشان دایما در حال‌ رشد و عمق‌یابی و دقت بوده است. شاید ده سال پیش مداحی و مرثیه‌ خوانی که ایشان معمولی بوده ولی امروز می‌بینیم که ایشان بسیار رشد کرده و از فضاهای غوغاگری پرهیز کرده و دارد می‌رود به ستمی که معرفت را در جامعه‌ از این طریق گسترده کند آن‌قدر مفاهیم ائمه معصوم به اندازه‌ کافی بلند و عظیم و نگنجیدنی در ظرف‌ طبیعت مادی هست که ما نیازی به این‌ فیلم بازی کردن‌ها نداریم که بخواهیم‌ مردم را به ائمه معصوم متوجه کنیم من دیده‌ام که این موج و جریان چگونه به رشد یک نوع‌ دینوزی بی‌رمق و ضعیف در بین جوانان ما می‌انجامد. یعنی وقتی‌ مقایسه می‌کنید با آهنگ و ریتم‌های مثلا «هوی متال»ها می‌بینید که همان ضرباهنگی که با آن پا بر زمین می‌کوبد،دست بر ران پا می‌زند، دست و پا تکان می‌دهد،همین ریتم را کاملا این‌ مداح دارد البته در یک فضای دیگر با به کار بردن‌ الفاظ رکیک و بی‌معنا که الان زیاد شده است؛ کلمات دوستانه و عاشقانه که گاهی افراد در روابط و دوستی زمینی برای هم استعمال می‌کنند درباره‌ امام معصوم به کار می‌برند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.