Skip to main content
فهرست مقالات

رسانه ها در جامعه دینی؛ جستجوی یک الگوی تازه

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(6 صفحه - از 4 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : مطبوعات، رسانه‌ای، آمریکا، خاورمیانه، روزنامه، اسلامی، انقلاب، مردم، مطبوعات و رسانه‌ها، روزنامه‌نگاران

خلاصه ماشینی:

"سعی می‌کنند در واقع تمام موضوعاتی را که می‌خواهند حلاجی کنند از طریق جریان‌سازی خبری توسط خبرگزاری‌ها منتشر کنند و از طرفی چون بنگاه‌های محلی کشورهای‌ اسلامی جایگاه مستحکمی در جریان‌سازی خبری ندارند که بتوانند به آن تکیه کنند ناچار به جریان‌های خبری که‌ از طریق این بنگاههای خبر پراکنی ایجاد می‌شود اعتماد می‌کنند؛همان موضوعی که جواب سؤال اول شماست‌ که نقشهء بزرگ آمریکا در مورد استحالهء خاورمیانه چه‌ بوده است. الگوهای‌ رسانه‌ای تشکیلاتی و فرهنگی برای خودشان تدوین‌ کردند و آن را همیشه مدنظر دادند؛چه دلیلی دارد که‌ انقلاب اسلامی الگوی جدیدی را براساس دیدگاههای‌ خودش ترسیم نکند و یک تصویر متمایز از خودش ارائه‌ ندهد؟ایران پس از انقلاب ایران در فرهنگ‌سازی در سه حوزه‌ غفلت کرده است:یکی آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست،یکی تشکیلات سیاسی و گروهی است و یکی مطبوعات و رسانه‌هاست عجیب نیست که برخی‌ خسارات وارد آمده بر ما همه از این سه بخش بوده است و ما همچنان کم‌وبیش با تقلید از الگوهای سرمایه‌داری و لیبرالی غرب عمل می‌کنیم. منظورتان از وابستگی رسانه‌ها و مطبوعات چیست؟ وابستگی مطبوعات بستگی به الگوها دارد،یعنی ما نمی‌توانیم این‌طور فکر کنیم که چون آنها به این‌ صورت عمل می‌کنند ما هم باید همان‌گونه عمل کنیم‌ همین مصیبت سرمان می‌آید؛الگوی مالکیت مطبوعات‌ ما اسلامی نیست،مالکیت مطبوعات ما،لیبرالیستی‌ است،ما اجازه می‌دهیم که هرکسی که پول و سرمایه‌ داشت-حالا به اینکه این پول و سرمایه را از کجا به‌ دست آورده کاری نداریم-بتواند یک امتیاز از وزارت‌ ارشاد بگیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.