Skip to main content
فهرست مقالات

«آگهی»؟!: بررسی آگهی های بازرگانی صدا و سیما در گفتگو با کارشناسان و مسئولان

(6 صفحه - از 28 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : آگهی ، تبلیغات ، تیزر ، تلویزیون ، کودکان ، بازرگانی صدا و سیما ، مخاطب ، زن ، فرهنگ ، اقتصادی

خلاصه ماشینی:

"دکتر یحیایی،استاد دانشگاه،فیلم‌ساز و مشاور امور آگهی و ماهنامهء دانش تبلیغات: ببینید،جامعه به سوی سرمایه‌داری پیش می‌رود و این تصویر صدا و سیما است که باید محصولات از هنر نوع تبلیغ شود تا اشتغال ایجاد شود. دکتر یحیایی:در سطح کلان باید روی این‌ سرمایه‌گذاریها تحقیق بشود،وقتی نتایجی‌ به دست نیامده چگونه با این اطمینان اظهار نظر می‌شود؟ دکتر انصاری مدیر کل ادارهء بازرگانی صدا و سیما: تبلیغات موجب ایجاد رقابت و درنتیجه عرضهء محصولات بهتر می‌شود و به رونق اقتصادی‌ کمک می‌کند و به مصرف‌کننده نیز یاری می‌رساند تا... بعد پرسشنامه‌ای را بر اساس اهداف تبلیغ میان‌ آنها توزیع‌می‌کنند،آن‌گاه بر اساس این‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) دکتر انصاری مدیر کل‌ ادارهء بازرگانی صدا و سیما: تبلیغات موجب ایجاد رقابت و درنتیجه‌ عرضهء محصولات بهتر می‌شود و به رونق‌ اقتصادی کمک می‌کند داده‌ها،نقاط ضعف را برطرف می‌کنند. یعنی میان حرف و برخورد تضاد وجوددارد و این تعارض‌ها(وقتی در تلویزیون،و در قالب پیامهای تبلیغاتی، چیزهای آموزش داده‌می‌شود که در واقعیت‌ طور دیگری با آنها برخورد می‌شود)چه‌طور قرار است حل‌شود؟وضعیت فعلی فقط شاید یحیایی:ظاهرا قرار این‌ بوده که ما جامعه‌ای‌ معنوی باشیم!پس باید با تبلیغ فرهنگ‌سازی کنیم؛ اما در جامعهء امروز می‌بینید که تبلیغات قصد دارد او را به سوی‌ مصرف‌گرایی و آرمانهای‌ سرمایه‌داری و مادی‌گری سوق‌دهد. در مورد الگوی مصرف نیز،تحقیقات ما نشان می‌دهد که‌ بیشتری تبلیغات بر روی کالاهایی انجام‌می‌شود که ارزش‌ کمی دارند و علتش نیز این است که می‌خواهند کالای کم‌ارزش‌ گسترهء مخاطب بیشتری را از طریق تبلیغ بیابد،که نمونه‌اش‌ همین چیپس و پفک است که در غرب مثل انگلیس پخش این‌ آگهی‌ها ممنوع است،زیرا ارزش غذایی ندارند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.