چکیده:
هنر همیشه به گونهای است که فطرت پاک کودکان را به خوبی نمایان میسازد و خصلتهای نیک آنها را توسعه میدهد واز آنها کودکانی با اعتماد به نفس و هوش سرشار میسازد. انسان بخش عظیمی از آگاهیهای خود را از طریق صداهایی که میشنود بدست میآورد. صوت یا صدا موجی مکانیکی است که در اثر ارتعاش اجسام تولید میشود و در هوا انتشار مییابد و پس از رسیدن به گوش بوسیله حس شنوایی شنیده میشود. موسیقی و عشق با یکدیگر عجین هستند و انرژی مثبت را به کودکان و حتی بزرگسالان منتقل میکنند. ما با فرستادن ارتعاشات و انرژیهای مثبت موسیقی به کودکان میتوانیم با ترس و نفرت و بیماریهای روحی آنها مقابله کنیم. بسیاری از دانش پژوهان و دانشمندان و حتی امروزه دانشجویان برای اینکه به فرایند یادگیری خود کمک کنند هنگام مطالعه به موسیقی گوش میدهند و این کار صرفا برای لذت بردن نیست آنها با این وسیله محیط یادگیری بهتری را برای خود فراهم میکنند. یکی از روشهای مفید برای یادگیری مطالب به ویژه برای دانش آموزان، جایگزینی مطالب و مفاهیم جدید به جای اشعار و ترانههای موسیقی است. زمانی که فرد مطالب و اندیشهها و کلمات را با موسیقی تنظیم و هماهنگ می نماید، ضمن اینکه مناطق مختلفی از مغز فعال میگردند، مطالب در شاهراههای متفاوت حافظه ذخیره شده و به این ترتیب، قدرت یادگیری مطالب تقویت میگردد.
شواهد نشان میدهد که موسیقی و هنرهای مربوط به آن، در یادگیری مطالب موثر هستند. سیستم هایی که موسیقی باعث تقویت آنها می شود مانند سیستم حواس پنج گانه، تمرکز، درک، احساس و سیستم حرکتی. در واقع نیروهای محرکهای هستند که پشت قدرت یادگیری نهفته هستند. این مطلب به این معنی نیست که بدون موسیقی افراد نمیتوانند مطالب را یاد بگیرند، بلکه یادگیری به همراه موسیقی امکان توسعهی سیستمهای مغز را که هیچکدام به خاطر طبیعت خود امکان سنجش را ندارند، فراهم میآورد.
خلاصه ماشینی:
ازاینرو، در این پژوهش سعی بر آن است که تاثیر جو و اعتماد سازمانی بر تعهد سازمانی با توجه به نقش میانجی انگیزش شغلی مورد بررسی قرار گیرد.
پرسش اصلی تحقیق آن است که آیا جو و اعتماد سازمانی بر تعهد سازمانی با توجه به نقش میانجی انگیزش شغلی تاثیر معناداری دارد؟ و در صورت مثبت بودن پاسخ، نوع تاثیر چگ باشد؟ 2 نظری 2-1 زمانی يكي از مهمترين عوامل مهم براي پويايي سازمانها، وجود جو سازمانی مطلوب است؛ هاپلین و کرافت از نظریهپردازان جوسازمانی، در تعریف جو سازمانی میگویند: «ویژگیهاي درونیاي که یک سـازمان را از سازمان دیگر متمـایز میسازد و روي رفتـار افـراد آن تـاثیر میگذارد، جوسازمانی نامیده میشود.
بهرامی و صریحی اسفستانی (1394) در پژوهشی به بررسی ارتباط بین اعتماد سازمانی، حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی پرداختند؛ جامعه آماری این تحقیق، کارکنان ستادی معاونت نظارت مالی و خزانهداری کل کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی است که مجموعاً 175 نفر بود؛ که از روش تصادفی طبقهای استفاده شده و از این جامعه، نمونه مورد نظر از طریق فرمول کوکران، 120 نفر بهدست آمد.
(2009), examining the relationship between trust and organizational commitment and Education in Agricultural Jihad Organization of Qom province), Public A - Keshavarz et al - Barrows & Wesson - Mc Murey - Allen & Meyer - Staples & Webster - Pucetaite & Lamsa - Somaya& Williamson - Maele & Houtte - Lee - Rousseau et al - Ellonen et al - Communication - Reputation - Rankin - Robbins - Gage &Beriiner - Latham & Pinder - Bessell etal - Kaneshiro - Hovang & Tesae - christopher - Goodness of Fit - christopher