چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی مدیریتتحول و بهبودسازمانی در نظامآموزشی است. روش استفاده به شیوه مروری جمعآوری و گردآوری مطالعات از کلید واژههای مرتبط استفاده شده و جستجو در سایتها، کتابها و مجلات علمی تخصصی صورت پذیرفته است. جهان امروز، دنیای بینظمی و آشوب است. مدیران در چنین موقعیتی، در جهت استخراج و آفرینش نظم، باید با آگاهی از موقعیت محیط و تشخیص مطلوب، سازمانهای خود را توسط سازگاری پویا، دستخوش تغییر و توسعه در زمینههای خطمشی، ساختار تکنولوژی و رفتار قرار دهند. بنابراین ضرورت تغییر و تحول، سازمانها را به مدیریت تغییر نیازمند ساخته است؛ به عبارتی باید تغییرو تحول، مدیریت و اداره گردد. مدیریت تغییر، فرایندی راهبردی و برنامه ریزی شده است که به عنوان فرآیندی نوین و بهینه در راستای ارتقای بهرهوری و تحقق اهداف سازمانی مورد استفاده قرار میگیرد. تحولات تکنولوژیکی، شتاب فزاینده علم و دانش و ارتقای انتظارات و ارزشهای فکری محیط پیرامون و به طور کلی نمونههایی از این تغییرات و نیروی وارده برپیکرة سازمانها، مدیر امروزی را ناگزیر میکند برای حفظ حیات سازمان، خود و استراتژیها و خطمشیهای خود را با تغییرات منطبق نموده و همگام با آنها در مسیر بهبود حرکت کند. بهبود سازمانی به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی برای برنامههای استراتژیک و تغییرات بنیادی در سازمانها از جمله سازمانهای اموزشی محسوب میشود.
خلاصه ماشینی:
بنابراین تحوّل مجموعهای از نظریهها، ارزشها، استراتژیها و فنون مبتنی بر علوم رفتاری است که در فرآیند تغییر برنامهریزی شده محیط کاری سازمانی به منظور افزایش بهبود عملکرد فردی و سازمانی، از طریق تغییر رفتار اعضای سازمان در شغلشان، به کار گرفته میشود (شاه احمد قاسمی، و همکاران.
مدیریت تغییر فرایندی است برای تدوین طرح و برنامهها و اجرای آن با شیوه های جدید برای رشد و توسعه سازمان مدیریت تغییر در مقابل مقابل مدیریت سنتی به وجود آمده است و بیان می دارد که مدیران با حفظ نقش سنتی خود نمیتواند از عهده ایجاد و بهره وری از تغییرات برایند، ناتوانی در این امر موجب ناتوانی سازمانی در تحقق اهداف خود و در نهایت بروز بحران در سازمان و مدیریت خواهد بود توجه به برخی از تفاوتهای نگرش بین مدیر سنتی و مدیرتغییری در جدول زیر به درک مفهوم مدیریت تغییر بهتر کمک میکند.
(2009), examining the relationship between trust and organizational commitment and Education in Agricultural Jihad Organization of Qom province), Public Ad ation, 1(2), 3-18 ( - Keshavarz et al - Barrows & Wesson - Mc Murey - Allen & Meyer - Staples & Webster - Pucetaite & Lamsa - Somaya& Williamson - Maele & Houtte - Lee - Rousseau et al - Ellonen et al - Communication - Reputation - Rankin - Robbins - Gage &Beriiner - Latham & Pinder - Bessell etal - Kaneshiro - Hovang & Tesae - christopher - Goodness of Fit - christopher