چکیده:
مقدمه: هدف از این پژوهش ارائه مدل ظرفیتهای بازاریابی در صنعت فولاد خوزستان و تاثیر آن بر عملکرد شرکت در جهت توسعه نوآوری باز می باشد. روش: روش پژوهش حاضر ترکیبی است که طی دو مرحله کیفی و کمی با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام شد. داده های مرحله کیفی از طریق انجام مصاحبه با 15 نفر از خبرگان و کارشناسان حوزه بازاریابی که از طریق روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند، جمع آوری و با نرم افزار تحلیل داده های کیفی مکس.کیودی.ای تحلیل شد. یافته ها: نتایج بدست آمده از تحلیل مبانی نظری و مصاحبه های پژوهش، منجر به الگوی نهایی ظرفیت های بازاریابی شد که دارای10 مقوله اصلی محصول، شبکه توزیع، بازار، مشتری، تجزیه و تحلیل رقبا، تبلیغات، برند، راهبردهای مدیریتی، راهبردهای فناورانه و آموزش می باشد. تجزیه و تحلیل رقبا، مشتری و محصول در نقش « عوامل زمینه ای» بازار در نقشِ «شرایط محیطی»، تبلیغات، برند، شبکه توزیع، راهبردهای مدیریتی، راهبردهای فناورانه و آموزش در نقش «راهبردها و استراتژی ها» و ظرفیت های بازاریابی در نقش « مقوله اصلی » و عملکرد شرکت در نقش « پیامد » شناسایی شده است .به منظور برازش الگوی مذکور، تعداد 200 نفر از کارکنان صنعت فولاد خوزستان که به روش نمونه گیری تصادفی ساده و براساس نرم افزار G*power انتخاب شدند، به پرسشنامه محقق ساخته ظرفیت های بازاریابی که منتج از نتایج بخش کیفی بود و در بخش کمی با توجه بـه اهمیـت نوآوری باز برای پیشرو بودن در بازار در صنعت فولاد عملکرد شرکت بر اساس نوآوری باز سنجیده شدکه داده های مربوطه با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها حاکی از برازش مطلوب مدل پیشنهادی بود.
Introduction:The purpose of this study is to provide comparative models in Khuzestan steel industry and its impact on the company's performance in developing open innovation.Method: The method of the present study is a combination that was performed in two qualitative and quantitative stages using data theory of the foundation. Qualitative stage data were collected through interviews with 15 experts and field researchers who were selected through purposive sampling method and analyzed with Max. Q.I. qualitative data analysis software.The results obtained from the analysis of the basics of opinion and research interviews are identified as the final model that has 10 main categories of product, distribution network, market, analysis and analysis of competitors, advertising, brand, management strategies, technological strategies. And training. Analysis of competitors, customers and products in the role of "underlying factors" of the market in the role of "environmental conditions", advertising, brand, distribution network, management strategies, technological strategies and training in the role of "strategies and strategies" and features Marketing has been identified as a "core category" and performance as a "message". The researcher of design constructions that resulted from the results of the qualitative part and in the quantitative part due to the importance of the new open to be a market leader in the industry, the company's performance has been measured based on open innovation. Analyzed and analyzed. The hockey finding was a good fit of the proposed model.