چکیده:
این تحقیق با هدف ارزیابی نقش فناوری اطلاعات در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده از سوی شهرداری به شهروندان تدوین شده است. برای انجام تحقیق، شاخصهای تحقیق استخراج شد و در قالب مدل معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفتند، نتایج تحقیق حاکی از آن است، بهرهگیری از فناوریهای نوین و پیادهسازی آنها در ساختار مدیریت شهری ضرورتی انکارناپذیر است و مدیران شهری میبایستی زمینهها و زیرساختهای لازم آنها را در بدنه شهرداریها پیادهسازی کنند، هرچند، در ساختار سنتی شهرهای کشور ما زمان و هزینه زیادی برای تحقق تمامی زیرساختها نیاز است ولی برنامهریزی هدفمند و مرحلهای میتواند زمینه تحقق شهری هوشمند و الکترونیک را فراهم کند، پیامد این الزام، منجر به تحقق شهری با کیفیت زندگی، ایمن، امن و سالم خواهد شد.
خلاصه ماشینی:
محمدپور و همکاران )٣١٩٦( به بررسي نقش فناوري اطلعات و ارتباطات (ICT) در جهاني شدن شهرها با تاکيد بر زيرساختهاي ارتباطي پرداخته است، اين مطالعه نشان مي دهد توسعه نقش فناوري اطلعات و ارتباطات (ICT) با افزايش امکان برقراري ارتباط از راه دور ضمن تغيير الگوهاي فعاليتي، تغيير در الگوهاي فضايي و مکاني محلي شهري را فراهم آورده است که بر مبناي توسعه زيرساخت هاي اطلعاتي و ارتباطي و فرصت هاي ناشي از آن، قابل ارائه هستند.
جدول ٣: شاخصهاي برازش مطلق در مدل مفروض (به تصویر صفحه رجوع شود) ماخذ: يافتههاي پژوهش،١٤١١ 1 Model Fit 2 Absolute Fit ۷۱ تجزيه و تحليـل يافتـه هـاي حاصـل از پـژوهش بيـانگر ايـن واقعيـت اسـت کـه بـا توجـه بـه مقـادير و آسـتانه )بـازه( قابـل قبول براي شاخص مذکور ميتـوان فـرض قابـل قبـول بـودن بـرازش مـدل را در شـاخص مطلـق را مـورد تاييـد قـرار داد.
)جدول شماره ٢( جدول ٢: شاخصهاي برازش تطبيقي در مدل مفروض ت(به تصویر صفحه رجوع شود) جزيه و تحليـل يافتـه هـاي حاصـل از پـژوهش بيـانگر ايـن واقعيـت اسـت کـه بـا توجـه بـه مقـادير و آسـتانه )بـازه( قابـل قبول براي شاخص مـذکور ميتـوان فـرض قابـل قبـول بـودن بـرازش مـدل را در شـاخص تطبيقـي را مـورد تاييـد قـرار داد.
جدول ١: وزن هاي رگرسيوني در ابعاد مختلف پژوهش (به تصویر صفحه رجوع شود) ۷7 نتيجه گيري نتايج تحقيق نشان داد، استفاده از فناوري اطلعات در ساختار مديريت شهري منجر به ارائه خدمات الکترونيک به شهروندان، کاهش هزينه ها، حذف پرونده هاي کاغذي و تبديل آن به اطلعات ديجيتالي، حذف بخش هاي مربوط به پاسخگويي تلفني در سازمان، توجه به ارتباطات الکترونيک و لزوم به کارگيري آن در بخش هاي پاسخگويي، ايجاد محلي براي تبادل نظرات شهروندان درباره عملکرد شهردار و سازمان شهرداري، پرداخت عوارض هاي مربوط به نوسازي و ...