چکیده:
دیجیتالی شدن نقش مهمی در دگرگونی ساختارهای سنتی ایفا می کند. هدف این مطالعه بررسی تاثیر قابلیتهای دیجیتال مارکتینگ و قابلیت حسگری بازار بر عملکرد شرکت در ایران است. این مطالعه کمی بوده و برای جمعآوری داده ها از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. داده ها با استفاده از پرسشنامه ساختاریافته جمع آوری شد، 311 پرسشنامه توزیع شد و برای جمع آوری داده ها از پاسخ دهندگانی که در توزیع و تامین سفارشات دیجیکالا مشغول به کار بودند از مقیاس لیکرت 5 درجه ای استفاده شد. فرضیه تحقیق با استفاده از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. نتایج یک همبستگی معنادار و اثر مستقیم دیجیتال مارکتینگ بر عملکرد شرکت را شناسایی کرده است. نتایج یک همبستگی معنادار و اثر مستقیم د قابلیت حسگری بازار بر عملکرد شرکت را شناسایی کرده است. قابل توجه است اثر میانجی قابلیت حسگری بازار ا بین رابطه دیجیتال مارکتینگ و عملکرد شرکت معنادار است.
Digitization plays an important role in transforming traditional structures. The purpose of this study is to investigate the effect of digital marketing capabilities and market sensing capabilities on company performance in Iran. This study is quantitative and simple random sampling method has been used to collect data. Data were collected using a structured questionnaire, 311 questionnaires were distributed, and a 5-point Likert scale was used to collect data from respondents who were involved in the distribution and supply of Digi Kala orders. The research hypothesis was tested using structural equation modeling technique. The results have identified a significant correlation and direct effect of digital marketing on firm performance. The results have identified a significant correlation and a direct effect of market sensing capability on firm performance. It is noteworthy that the mediating effect of market sensing capability between the digital marketing relationship and company performance is significant.
خلاصه ماشینی:
هدف اين مطالعه بررسي تأثير قابليت هاي ديجيتال مارکتينگ و قابليت حسگري بازار بر عملکرد شرکت در ايران است .
به صورت ويژه ، مقاله با هدف کمک به ادبيات نظري شامل : (١) بررسي روابط بين قابليت هاي ديجيتال مارکتينگ بر عملکرد سازماني، که تاکنون بصورت عميق روي آنها تحقيق صورت نگرفته ؛ (٢) حسگري بازار، يک مفهوم کليدي در شکل گيري عملکرد است ، و متغيرهايي که معمولا در مدل هاي کسب و کار ديجيتالي مورد توجه قرار ميگيرند.
در حمايت ، اين مطالعه نشان ميدهد که قابليت سنجش بازار به بازاريابان اجازه ميدهند تا فرصت ها را درک کنند و در نهايت از قابليت هاي پويا براي افزايش عملکرد شرکت ها استفاده کنند (لاکسون و پلتومي ٤، ٢٠١٨).
2 Miocevic and Morgan 3 Sánchez-Gutiérrez 4 Laaksonen and Peltoniemi 5 Khalil 150 نقدينگي مالي، سهم بازار، عملکرد کيفي و قبل از حاشيه ماليات ناخالص است .
همانطور که در اين جدول مشاهده ميشود، با توجه به ضرايب مسير و آماره هاي تي در تحليل ساختاري بدست آمده از نرم افزار ليزرل نشان ميدهند که قابليتهاي ديجيتال مارکتينگ بر عملکرد سازماني تاثير معناداري دارد.
همانطور که در اين جدول مشاهده ميشود، با توجه به ضرايب مسير و آماره هاي تي در تحليل ساختاري بدست آمده از نرم افزار ليزرل و آزمون سوبل نشان ميدهند که حسگري بازار بر رابطه بين قابليتهاي ديجيتال مارکتينگ و عملکرد سازماني تاثير ميانجي معناداري دارد.
J. Bus. Industrial Market.
Digital marketing capabilities in international firms: a relational perspective.