چکیده:
این تحقیق از لحاظ روش و اجرا از نوع تحقیقات توصیفی- تحلیلی و از نظر هدف از نوع کاربردی است. جامعه آماری در این تحقیق کلیه مشتریان محصولات برند محصولات دیجی کالا در شهر تهران مي باشد و از روش نمونه گيري تصادفي سهميه اي كه شكلي از نمونه برداري طبقه اي متناسب با حجم است استفاده و اطلاعات لازم از 100پرسشنامه كه توسط مشتریان محوصلات برند دیجی کالا تكميل شده جمع آوري شد. با استفاده از روش آزمون های آماری اسپیرمن فرضيه ها مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج: همبستگی اسپیرمن بین متغیر متقاعد سازی و رضایت مشتریان برند دیجی کالا در سطح معنی داری 000/0 و با 95 درصد اطمینان می توان بیان داشت که بین این متغیرها رابطه معنی دار وجود دارد شدت رابطه بین متغیرها برابر 576/0 می باشد. همبستگی اسپیرمن بین متغیر کمیابی و رضایت مشتریان برند دیجی کالا در سطح معنی داری 000/0 و با 95 درصد اطمینان می توان بیان داشت که بین این متغیرها رابطه معنی دار وجود دارد شدت رابطه بین متغیرها برابر 700/0 که نشان دهنده رابطه مستقیم و مثبت بین متغیرها است. همبستگی اسپیرمن بین متغیر تعهد و پایبندی و رضایت مشتریان برند دیجی کالا در سطح معنی داری 000/0 و با 95 درصد اطمینان می توان بیان داشت که بین این متغیرها رابطه معنی دار وجود دارد شدت رابطه بین متغیرها برابر 845/0 است که نشان دهنده رابطه مستقیم و مثبت بین متغیر است. همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای قدرت و اعتبار و رضایت مشتریان برند دیجی کالا. در سطح معنی داری 000/0 و با 95 درصد و ضریب اسپیرمن 699/0 می باشد که می توان با اطمینان 99/0 بیان داشت که بین متغیرها رابه معناداری وجود دارد. همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای علاقمندی و رضایت مشتریان برند دیجی کالا. در سطح معنی داری 000/0 و با 95 درصد و ضریب اسپیرمن 894/0 می باشد که می توان با اطمینان 99/0 بیان داشت که بین متغیرها رابه معناداری وجود دارد. همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای مدرک اجتماعی و رضایت مشتریان برند دیجی کالا. در سطح معنی داری 000/0 و با 95 درصد و ضریب اسپیرمن 932/0 می باشد که می توان با اطمینان 99/0 بیان داشت که بین متغیرها رابه معناداری وجود دارد. همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای یگانگی و رضایت مشتریان برند دیجی کالا. در سطح معنی داری 000/0 و با 95 درصد و ضریب اسپیرمن 987/0 می باشد که می توان با اطمینان 99/0 بیان داشت که بین متغیرها رابه معناداری وجود دارد.