چکیده:
اگر شایستگی بهعنوان مجموعهای از مهارتها، دانش مرتبط و نگرشهایی که به یک فرد امکان میدهد تا وظایف یا فعالیتهای مربوط به یک شغل یا کار را بهطور موفقیتآمیزی انجام دهد، تعریف شود، آموزش، بهویژه آموزش-های ظرفیتسازی و یا آموزش مبتنی بر شایستگی، میتواند نقش مهمی در نظام شایستهگزینی ایفا نماید. از این رو هدف مطالعه حاضر، تحلیل نقش آموزش در نظام شایستهگزینی کشور آمریکا بهعنوان نظامی شایستهسالار است. بدینمنظور از روش مطالعه اسنادی و کتابخانهای استفاده شده است. مرور فرایند شایستهگزینی در اسناد قانونی این کشور نشان میدهد تجربه و آموزش دو ملاک اصلی برای انتصاب و ارتقای کارکنان دولت فدرال آمریکا است. منطق مستتر در انتخاب دو ملاک تجربه و آموزش بهعنوان عوامل کسب صلاحیت، در واقع دستیابی به دانش، مهارت و توانایی لازم برای به انجام رساندن موفقیتآمیز وظایف شغلی است. بهعبارت دیگر، آموزشهای ظرفیت-سازی و آموزش مبتنی بر شایستگی که هر دو بر مبنای رویکرد پاسخگویی در آموزش طراحی شدهاند، اساس نقش آموزش در نظام شایستهگزینی کشور آمریکا است.
خلاصه ماشینی:
نقش آموزش در نظام شایستهگزینی کشور آمریکا مریم رجب زاده 1 چکیده اگر شایستگی بهعنوان مجموعهای از مهارتها، دانش مرتبط و نگرشهایی که به یک فرد امکان میدهد تا وظایف یا فعالیتهای مربوط به یک شغل یا کار را بهطور موفقیتآمیزی انجام دهد، تعریف شود، آموزش، بهویژه آموزشهای ظرفیتسازی و یا آموزش مبتنی بر شایستگی، میتواند نقش مهمی در نظام شایستهگزینی ایفا نماید.
با این حال، اطلاعاتی که از طریق اداره مدیریت پرسنل تهیه شده است، به اندازه کافی خاص نیست تا بتواند مستقیماً در فراخوان برای سمتهای خالی، مورد استفاده قرار گیرد و ممکن است صدها سمت شغلی را در یک سازمان شامل شود.
تجربه عمومی معمولاً زمانی مورد نیاز است که مقطع تحصیلی خاصی برای کسب دانش و مهارت لازم در انجام وظایف خاص شغلی بهصورت پیشنیاز تعریف نشده است، اما متقاضیان باید توانایی کسب دانش و مهارت خاص را داشته باشند.
سازمانها باید در نظر داشته باشند استانداردهای میزان تجربه تعریف شده در این برنامه، فقط سطح حداقل مورد نیاز است و کیفیت تجربه مورد نیاز باید بهصورت کامل توسط خود Pilling and Slattery capacity building trainings Bhagavathula merit-based system Office of Personnel Management (OPM) USAJOBS available at https://www.
دانش، مهارت و توانایی 2 های که از طریق آموزش و تجربه بدست آمدهاند، ممکن است مطابق دستورالعمل زیر، بهعنوان ملاک انتخابی درنظر گرفته شوند: تجربه: سازمانها میتوانند از دفاتر سنجش و ارزیابی درخواست کنند در مواردی که سمت شغلی نیاز به برنامه، دانش نظارتی و یا رویهای 3 دارد، مانند دانش کارکنان، بودجه، امور آزمایشگاهی یا فرایند خرید، ملاک انتخابی را تجربه افراد قرار دهند.