چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر شخصیت برند، ثبات برند و استمرار برند بر اصالت برند مورد بررسی قرار
گرفت . روش این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا توصیفی پیمایشی و از نوع داده ها کمی
است . جامعه ی آماری این پژوهش نیز، شامل مشتریان شرکت آبمیوه سن ایچ به تعداد نامحدود است .
بنابراین تعداد نمونه ی آماری با توجه به نامحدود بودن جامعه و طبق جدول مورگان تعداد ٣٨٤ نفر برآورد
میشود. نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام میشود. در پژوهش حاضر از دو روش کتابخانه ای و
میدانی برای گرد آوری اطلاعات استفاده شد. پرسشنامه های تحقیق شامل مقیاس اصالت برند با ٦آیتم که
توسط شالن و همکاران (٢٠١٤) طراحی شده است ؛ برای سنجش شخصیت برند، ثبات برند و استمرار برند
هر یک از ٢ سوال استفاده شده است که از پژوهش شالن (٢٠١٤) بهره گرفته شده است . در بخش تجزیه و
تحلیل اطلاعات ، داده هایی که از اجرای پرسشنامه ها بدست آمد، با استفاده از نرم افزار SPSS و pls در
دو بخش توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . طبق نتایج به دست آمده نشان داد
شخصیت برند بر اصالت برند تاثیر مثبت و معناداری دارد (٠. ١٢٦). ثبات برند بر اصالت برند تاثیر مثبت و
معناداری دارد (٠. ٢٢٠). استمرار برند بر اصالت برند تاثیر مثبت و معناداری دارد (٠. ٣٤٩). بنابراین کلیه ی
فرضیه های پژوهش مورد تایید قرار می گیرد.
خلاصه ماشینی:
ir چکيده اين پژوهش با هدف بررسي تاثير شخصيت برند، ثبات برند و استمرار برند بر اصالت برند مورد بررسي قرار گرفت .
پرسشنامه هاي تحقيق شامل مقياس اصالت برند با ٦آيتم که توسط شالن و همکاران (٢٠١٤) طراحي شده است ؛ براي سنجش شخصيت برند، ثبات برند و استمرار برند هر يک از ٢ سوال استفاده شده است که از پژوهش شالن (٢٠١٤) بهره گرفته شده است .
يکي از ويژگيهاي اين است که مصرف کنندگان حاضرند براي محصولاتي که به نظر آنها ارزشمند اصالت برند اصل هستند، مبلغ بيشتري را پرداخت کنند.
اين پژوهش که از نوع کاربردي و از لحاظ نوع روش ، توصيفي و همبستگي مي باشد جامعه آماري اين پژوهش مشتريان و کارکنان شعب بانک صادرات شهر اردبيل ميباشند که تعداد آنها برابر ٤٣ نفر مي باشد روش مورد استفاده براي نمونه گيري روش تصادفي ساده است .
تجزيه وتحليل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS از آزمونهاي پارامتريک پيرسون و رگرسيون چند متغيره استفاده شده است و نتايج پژوهش حاکي از آن است که بين ابعاد ارزش ويژه برند شامل )آگاهي برند، تداعي برند، کيفيت ادراک شده و وفاداري به برند(با ثبات رفتاري مشتريان رابطه مثبت و معني داري دارد.
جدول ٣- اثرات مستقيم ، آماره t و نتيجه فرضيه هاي پژوهش (به تصویر صفحه رجوع شود) فرضيه هاي تحقيق ضريب آماره t معني داري نتيجه فرضيه مسير(β) فرضيه فرعي اول شخصيت برند بر اصالت برند تاثير ٠.
بحث و نتيجه گيري فرضيه هاي فرعي اول : شخصيت برند بر اصالت برند تاثير دارد.