چکیده:
این تحقیق با هدف بررسی میزان هماهنگی برنامه درسی رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی با نیاز
دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری به اجرا در آمد. در این پژوهش از دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری
تحقیق شد.
جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش کلیه دانشجویان رشته مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه حکیم
سبزواری شهر سبزوار به تعداد ١٧٨ نفر بودند که پرسشنامه بین ١١٨ نفر آنها توزیع شد.
برای جمع اوری اطلاعات از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد ودادهها با استفاده از روش
ضریب هم بستگی پیرسون و رگرسیون به کمک نرم افزار spss تحلیل شد.
نتایج نشان داد که به طور کلی ضریب همبستگی بین برنامه ریزی درسی و نیازهای دانشجویی ١٧٨. ٠
است که همبستگی ضعیفی را نشان میدهد. با توجه به ٠٥. ٠> ٠٤١. 0=sig این همبستگی معنادار است و
وضعیت برنامه ریزی درسی با نیازهای دانشجویی وضعیت مناسبی است.
خلاصه ماشینی:
دکتري مديريت دانشگاه تهران ، استاديار گروه علوم تربيتي دانشگاه حکيم سبزواري، ايران چکيده اين تحقيق با هدف بررسي ميزان هماهنگي برنامه درسي رشته مديريت و برنامه ريزي آموزشي با نياز دانشجويان دانشگاه حکيم سبزواري به اجرا در آمد.
جامعه آماري مورد مطالعه در اين پژوهش کليه دانشجويان رشته مديريت و برنامه ريزي دانشگاه حکيم سبزواري شهر سبزوار به تعداد ١٧٨ نفر بودند که پرسشنامه بين ١١٨ نفر آنها توزيع شد.
لذا اين پژوهش به دنبال که ميزان هماهنگي برنامه درسي رشته مديريت و برنامه ريزي آموزشي با نياز دانشجويان دانشگاه حکيم سبزواري را بررسي کند.
گزاره هاي تحقيق ١-٣- فرضيات پژوهش فرضيه اصلي ــ وضعيت برنامه درسي رشته مديريت و برنامه ريزي آموزشي با نياز هاي دانشجويان حکيم سبزواري وضعيت مناسبي است .
(هوس بيگي و همکاران ، ٢٠١١) پژوهشي با عنوان ارزيابي کيفيت برنامه درسي در تحصيلات تکميلي مديريت و برنامه ريزي آموزشي در دانشگاه هاي دولتي شهر تهران انجام دادند و به اين نتيجه دست يافتند که شش معيار مورد بررسي در اين مطالعه که مربوط به اجراي برنامه درسي است ، اهداف و محتوا، فضا و ويژگيهاي تشريحي، آزادي دانشجويان ، ويژگيهاي حرفه اي اعضاي هيات علمي، ارزيابي زمان و يادگيري دانش آموزان با توجه به نظر دانش آموزان ، نسبتا مطلوب بود.
٤-٣-٢- فرضيه هاي فرعي فرضيه ١: بين برنامه ريزي درسي رشته مديريت و برنامه ريزي آموزشي با نيازهاي علمي دانشجويان رابطه مثبت و جهت داري وجود دارد.
٥-١ نتيجه گيري اين تحقيق با هدف بررسي ميزان هماهنگي برنامه درسي رشته مديريت و برنامه ريزي آموزشي با نياز دانشجويان دانشگاه حکيم سبزواري به اجرا در آمد.