چکیده:
در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر ابعاد مدیریت ارزش بر پاسخگویی سازمانی در شهرداری تهران پرداخته شد. جامعه آماری
این تحقیق کارکنان شهرداری تهران میباشند. در این تحقیق برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده میشود که
حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان به تعداد نمونه ۳۷۹ نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. پژوهش حاضر ازنظر هدف در
حیطه تحقیقات کاربردی است و ازنظر ماهیت و روش توصیفی-پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات این تحقیق پرسشنامه
میباشد» پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از ۰,۷ محاسبه شد. پرسشنامه از روایی و اعتبار تائید شده
برخوردار است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون مدل معادلات ساختاری و نرمافزار Pls استفاده شده است. نتایج تجزیه و
تحلیل دادهها تاثیر ابعاد مدیریت ارزش بر پاسخگویی سازمانی در شهرداری تهران مورد تائید قرار داد.
خلاصه ماشینی:
نتايج تجزيه و تحليل داده ها تأثير ابعاد مديريت ارزش بر پاسخگويي سازماني در شهرداري تهران مورد تائيد قرار داد .
واژه هاي کليدي: مديريت ارزش ، پاسخگويي سازماني، شهرداري تهران 127 مقدمه : تغييرات محيط پيرامون همواره بر فعاليت سازمان ها تأثير گذارده و آن را متأثر ميسازد.
در اين تحقيق به بررسي تأثير مديريت ارزش بر پاسخگويي سازماني در شهرداري تهران مي پردازيم .
بيان مسئله در زماني که همه چيز در حال تغيير است ، به آساني مي توان فکر کرد که قوانين بنيادين کسب و کار نيـز بـه سـرعت تغييـر خواهند يافت ، ارزش هاي محوري سازمان و مديريت سازمان بر اساس اين ارزشها مي تواند راهنماي بسيار خوبي جهت رشد و ادامه حيات سازمان ها در شرايط کنوني کسب و کار باشد (عليزاده ، ٢٠١٥).
-معمارزاده و جهانگيرفرد (١٣٨٩)، در پژوهش با عنوان طراحي مدل مديريت برمبناي ارزش ها در سازمان هاي دولتي ايران با استفاده ازنظرات خبرگان سازمان ها به مطالعه پرداختند.
-اوزل و مزرا٤ (٢٠١٢)، در تحقيق با عنوان تأثير استراتژيهاي مديريت ارزش بر عملکرد سازماني در ميان هتل هاي کشور کنيا به مطالعه پرداختند.
فرضيه هاي تحقيق ١- اخلاق گرايي بر پاسخگويي سازماني در شهرداري تهران تأثير معني داري دارد.
تجزيه تحليل داده ها و آزمون فرضيات در اين پژوهش براي بررسي فرضيه هاي پژوهش از آزمون مدل يابي معادلات ساختاري استفاده شده است .
(2015), Corporate Value based management practices in India: a theoretical study of selected models, International Journal of Advanced Research in Management and Social Sciences, 4(11): 98-108.