چکیده:
امروزه در فناوری اطلاعات و ارتباطات، انقلاب شگرفی به وجود آمده که زندگی همه انسانها را تحت تاثیر خود قرار داده است.
با ورود رایانه و اینترنت در میان خانوادهها، ارزشهای اجتماعی، تحت تاثیر قرار گرفته و تغییراتی در رفتار و گفتمان نسل
جوان به وجود آمده است. قرارگرفتن در فضای مجازی، نقش موثری در فرآیند جامعه پذیری کودکان و نوجوانان و سمت وسو
دادن به نگرشها و گرایشهای ارزشی آنها دارد. مقاله حاضر با هدف تاثیرات فضای مجازی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
ایران به رشته تحریر در آمده است. روش تحقیق پژوهش حاضری که استفاده شده، از نوع توصیفی پیمایش میباشد. نتایج
حاکی از آن است که: ازآنجاییکه فناوری اطلاعات موجب ایجاد تحولات سیاسی و اجتماعی وسیع و چشمگیر شده است،
مشکلات اخلاقی جدید و منحصربه فرد در این زمینه که نیاز به پاسخگویی دارد پدید آمده است.
خلاصه ماشینی:
تأثيرات فضاي مجازي بر عملکرد تحصيلي دانش آموزان سميه فلاح تفتي ١، احمد باراني ٢، ميلاد جعفري ندوشن ٣، فاطمه بزماني ٤، مريم رضايي صدر آبادي ٥ ١ دکتراي تخصصي برنامه ريزي درسي، آموزگار مقطع ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه يک يزد، مدرس دانشگاه فرهنگيان يزد ٢ کارشناسي ارشد مديريت آموزشي، معاون آموزشي مقطع ابتدايي آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان ، شهرستان ايرانشهر ٤ کارشناسي علوم تربيتي(آموزش ابتدايي)، آموزگار مقطع ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه يک يزد ٣ کارشناسي ادبيات فارسي، معاون آموزشي مقطع ابتدايي آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان ، شهرستان ايرانشهر ٥ کارشناسي علوم حوزوي، آموزگار مقطع ابتدايي آموزش و پرورش ناحيه يک يزد چکيده امروزه در فناوري اطلاعات و ارتباطات ، انقلاب شگرفي به وجود آمده که زندگي همه انسان ها را تحت تأثير خود قرار داده است .
افت تحصيلي ٣ مانند ديگر مشکلات اساسي پديده اي است که عوامل زيادي بر شکل گيري آن تأثير دارند که از جمله مهم ترين آن ها مي توان به ويژگي هاي فردي دانش آموز، عوامل خانوادگي، مشکلات ناشي از مدرسه و عوامل اجتماعي مانند مانند استفاده دانش آموزان از شبکه هاي اجتماعي و اينترنت و ماهواره را نام برد.
تکنولوژي اطلاعات و ارتباطات يکي از رسانه هايي است که امروزه در امر آموزش و پرورش در کشورهاي پيشرفته نقش بسيار مهمي را ايفا ميکند و منشا پيشرفت هاي بسياري در اين کشورها شده است که ميتواند يادگيري فراگيران را تا حد تسلط افزايش دهد.