چکیده:
این مقاله با هدف بررسی نقش تعدیلگر اشتراک اطلاعات و میانجیگری اعتماد در رابطه بین اعتبار شرکت و همکاری شرکت در تجارت الکترونیک مرزی انجام شده است. تحقیق حاضر از منظر هدف کاربردی است از منظر روش گردآوری دادهها نیز یک تحقیق پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسان شرکت گلستان در شهر تهران میباشند. جامعه آماری تعداد 220 نفر و حجم نمونه تعداد 135 نفر بر اساس جدول کرجسی و مورگان برآورد گردید. ابزار اصلی گردآوری دادههای تحقیق پرسشنامه استاندارد چن و همکاران(2020) شامل 16 گویه استفاده شد. پرسشهای تخصصی با طیف لیکرت 5 گزینهای تنظیم شده است. برای تعیین پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید که مقدار آن برای پرسشنامه 886/0 بدست آمد بنابراین پایائی پرسشنامه مطلوب ارزیابی گردیده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که وجود اعتماد موجب به اشتراکگذاری اطلاعات میشود همچنین به اشتراکگذاری اطلاعات بهمرورزمان موجب افزایش اعتماد میشود؛ بنابراین روابط موثر بین طرفین عاملی مهم در به اشتراکگذاری اطلاعات است و کیفیت همکاری را افزایش خواهد میدهد.
خلاصه ماشینی:
بنابراین با توجه به نقش و اهمیت تجارت الکترونیک، بنگاههای کوچک و متوسط و مناطق آزاد در توسعه اقتصادی ایران، هدف از این پژوهش بررسی نقش تعدیلگر اشتراک اطلاعات و میانجیگری اعتماد در رابطه بین اعتبار شرکت و همکاری شرکت در تجارت الکترونیک مرزی می باشد، که ممکن است بتواند نتایج حاصل از آن علاوه بر بنگاه های مستقر در این منطقه، الگویی برای دیگر مناطق آزاد ایران و حتی سایر کشور های در حال توسعه باشد تا بتوانند استراتژیهاییبرای تشویق توسعه تجارت الکترونیک در راستای ارتقاء رشد اقتصادیشان بیابند.
هدف اصلي اين تحقيق، نقش تعدیلگر اشتراک اطلاعات و میانجیگری اعتماد در رابطه بین اعتبار شرکت و همکاری شرکت در تجارت الکترونیک مرزی در این شرکت می باشد.
هدف این مقاله بررسی تاثیر اشتراک اطلاعات و میانجیگری اعتماد در رابطه بین اعتبار شرکت و همکاری شرکت در تجارت الکترونیک مرزی است.
مقدار آماره تی نیز 197/2 بدست آمده است که از مقدار بحرانی 96/1 بزرگتر است؛ بنابراین اشتراک اطلاعات در رابطه بین اعتبار شرکت و همکاری شرکت نقش تعدیلگری دارد.
مقدار آماره تی نیز 197/2 بدست آمده است که از مقدار بحرانی 96/1 بزرگتر است؛ بنابراین اشتراک اطلاعات در رابطه بین اعتبار شرکت و همکاری شرکت نقش تعدیلگری دارد.
Giuffrida Maria, Riccardo Mangiaracina, Alessandro Perego, Angela Tumino, (2017)” "Cross border B2C e-commerce to Greater China and the role of logistics: a literature review", International Journal of Physical Distribution & Logistics Management,https://doi.
Cross-border B2C e-commerce to Greater China and the role of logistics: a literature review.