خلاصه ماشینی:
(به تصویر صفحه مراجعه شود) مصاحبه و گزارش داستان عامیانه:اقیانوس بیکران ذخایر داستانی فرهنگ توصیفی داستاننویسان تازه چه کتابی خواندهاید؟ قصه ما در سینما محمد میر کیانی از نویسندگان مطرح نسل انقلاب در زمینۀ ادبیات نوجوانان است.
تا به حال چند مجموعه از داستانهای کهن و عامیانه منتشر کردهاید؟ @درست یا نادرست عمدتا فکر میکنند بیشترین آثار من دربارۀ ادبیات عامیانه است اما واقعیت این است که تعداد قصههای واقعگری من بیشتر است.
طرح و نطفۀ این رمان چگونه در ذهن (به تصویر صفحه مراجعه شود) شما شکل گرفت؟ @یکی از برنامهریزیهای فرهنگی غرب طی سالیان گذشته در زمینۀ ادبیات و سینمای کودکان و نوجوانان،تربیت انسانهای فراملیتی و نسل فراملیتی بوده است.
@به نظر شما تفاوتهای قصههای کهن و ادبیات داستانی در ساختار و مضمون کدام است؟ @به نظرم مهمترین تفاوت بافت روایی است که در آن از لحظهپردازی و جزءپردازی داستانهای واقعگرا خبری نیست.
طبق این فرضیه داستانهای کهن،ادبایت متناسب دورۀ کودکی بشر بوده است که در مرحلۀ بلوغ از رونق افتاده اما هنوز هم برای کودکان و نوجوانان که از نظر ذهنی مشابه کودکی بشریت هستند جذابیت دارد.
یکی آنکه در همین قالبهای کهن و سنتی میتوان حرفهای امروزی زد و دیگر اینکه از مضامین و دستمایههای این قصههای در قالب امروزی مثل رمان استفاده شود.
&%03932ADAG039G% فرهنگ توصیفی داستاننویسان،مترجمان و منتقدان ادبیات داستانی ایران(3)گروه گزارش محمد میرکیانی؛داستاننویس و سردبیر برنامه قصه ظهر جمعه و از سرزمین نور رادیو اشاره: هدف از تهیه این فرهنگ تلاشی است برای ثبت و ضبط گسترده و فراگیر آثار داستاننویسان ایران در دو مقطع:بزرگسالان،کودکان و نوجوانان.
-تهران:پیام آزادی،1369(ص 111-128) 40-دو صیاد و یک پرنده(داستان کوتاه) قصه ما همین بود،ج 2.