Skip to main content
فهرست مقالات

نقد: نبرد در اتاق کار (نگاهی به نمایش «اولئانا»)

نویسنده:

(2 صفحه - از 52 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : دانشجو ، دیوید ممت ، دیالوگها ، استاد ، کارگردان ، کاراکتر ، شخصیت ، بازیگر ، زنان ، بازیگر نقش دانشجو

خلاصه ماشینی:

"درباره بازیگر شخصیت استاد،این درونی کردن نقش اتفاق افتاده؛اما بازیگر نقش دانشجو از همان ابتدای حضور در صحنه به علت یکی نشدن با نقش و یا به‌ اجرا درنیاوردن رفتار صحیح شخصیت که از جنس دیالوگها نشأت می‌گیرد،تلاش‌ مؤثری ندارد و می‌توان به فقدان تلاش او پی برد که در ارتباط با مخاطب عقیم است و به اجرا ضربه می‌زند. این کار به کمک دیالوگها انجام می‌شود؛اما خساست کارگردان در بازنگری میزانسهایش باعث شده صحنه،باز به سمت استاد میل کند و دانشجو در به‌ اجرا گذاشتن قدرت مطلق خود ناکام بماند. اگر کارگردان براساس توضیح صحنه‌های متن‌ پیش رفته باشد،وفاداری به آنها در این قسمت مشاهده می‌شود و اگر خود در ذهنیت‌ خلاقه‌اش به چنین وضعیتی رسیده پس عنصر اساسی صحنه را درست هدایت کرده‌ است. در حقیقت متن«دیوید ممت»بیشتر بر روی دیالوگ‌ استوار است و به همین علت،می‌شود براساس داده‌های‌ او به کشفیاتی در صحنه و شخصیتها رسید در نهایت اجرا بر روی شانه‌های بازیگر نقش استاد،سنگینی می‌کند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.