چکیده:
چکیده: هدف مقاله طراحی چارچوب برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران همهگیری بیماری کرونا بود. این پژوهش کیفی با استفاده از روش شش مرحلهای ساندلوسکی و باروسو انجام شد. 29 منبع پژوهشی مرتبط، مبنای تحلیل قرار گرفت که نتیجه آن استخراج پنج محور اساسی برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران کرونا شامل هدف، محتوا، نقش معلم، نقش فراگیران و نقش دولت است. اعتبار دادهها با استفاده از تکنیکهای اعتبارپذیری، انتقالپذیری و همسوسازی دادهها و اعتمادپذیری به دادهها نیز با هدایت دقیق جریان جمعآوری اطلاعات و همسوسازی پژوهشگران تأیید شد. بر اساس نتایج پژوهش، اهداف این برنامه درسی باید با توجه به شرایط جدید، با رویکرد استمرار آموزش و تحقق اهداف یادگیری در نظر گرفته شوند. محتوای این برنامه مشتمل بر آموزش همزیستی با کرونا، آموزش تئوری و عملی و تقویت شایستگیهای اجتماعی-عاطفی میباشد.
The purpose of this study was to design a curriculum framework for elementary school which could be implemented during the Corona Virus pandemic period. This qualitative study was conducted using the six-step method of Sandlowski and Barroso. In this regard, 29 related research sources were used as the basis for the analysis, which resulted in extracting 5 basic axes of the elementary school curriculum in Corona crisis, including purpose, content teacher role, role of learners and role of government. The data validation was confirmed using data validation, transferability and data alignment and data reliability techniques with precise guidance of researchers' data collection and alignment. Based on the research results, the objectives of this curriculum should be considered according to the new conditions, with the approach of continuing education and achieving learning objectives. The content of this program includes Coexistence training with Corona, theoretical and practical training, and strengthening of socio-emotional competencies.
خلاصه ماشینی:
Fraisl, Campbell, See, Wehn, Wardlaw, Gold & Masó 5.
Johansen, Astrup, Jore, Nilssen, Dahlberg & Klingenberg 14.
Panovska-Griffiths, Kerr, Stuart, Mistry, Klein, Viner & Bonell 35 مضامين پايه منابع يادگيري در خانه ايلميــا و همکــاران (٢٠٢٠)، آپريــانتي (٢٠٢٠)، داوان (٢٠٢٠)، دمويــاکور 1 (٢٠٢٠)، خي و يانگ ٢ (٢٠٢٠)، ستيان (٢٠٢٠) نقش رهبري معلم خي و همکاران (٢٠٢٠)، ستيان (٢٠٢٠)، ايلميا و همکـاران (٢٠٢٠)، آپريـانتي (2020) 3 نقش تسهيل گري معلم چانگ و همکاران (٢٠٢٠)، دموياکور (٢٠٢٠)، داوان (٢٠٢٠)، کـاي و وانـگ (2020) مهـــارت معلـــم در توليـــد خي و همکاران (٢٠٢٠)، ستيان (٢٠٢٠)، ايلميا و همکـاران (٢٠٢٠)، آپريـانتي محتواي الکترونيکي (٢٠٢٠) استفاده از روش هاي تـدريس دموياکور (٢٠٢٠)، داوان (٢٠٢٠)، کاي و همکاران (٢٠٢٠) فعال در فضاي مجازي تضمين کيفيت يادگيري خي و همکـاران (٢٠٢٠)، آپريـانتي (٢٠٢٠)، داوان (٢٠٢٠)، کـاي و همکـاران (٢٠٢٠)، ايلميا و همکاران (٢٠٢٠)، آپريانتي (٢٠٢٠) پرورش توانايي دانش آمـوزان خي و همکـاران (٢٠٢٠)، آپريـانتي (٢٠٢٠)، داوان (٢٠٢٠)، کـاي و همکـاران براي يادگيري در خانه (٢٠٢٠) شايستگي اجتماعي-عاطفي وانگ ، ژانگ ، ژائو، ژانگ و جيانگ ٤ (٢٠٢٠)، خي و همکـاران (٢٠٢٠)، هـادار، ارگاس ، آلپرت و اريـاو٥ (٢٠٢٠)، ملنيـک و دارلينـگ هـامون ٦ (٢٠٢٠)، آدوم 7 (2020) خودآموزي خي و همکاران (٢٠٢٠)، ستيان (٢٠٢٠)، ايلميـا و همکـاران (٢٠٢٠)، هـادار و همکاران (٢٠٢٠)، داوان (٢٠٢٠) رعايت بهداشت فردي هادار و همکاران (٢٠٢٠)، ملنيک و همکاران (٢٠٢٠)، آدوم (٢٠٢٠)، وانـگ و 8 همکــاران (٢٠٢٠)، ملنيــک و همکــاران (٢٠٢٠)، ســازمان بهداشــت جهــاني (٢٠٢٠)، آدوم (٢٠٢٠) 1.
De Girolamo, Cerveri, Clerici, Monzani, Spinogatti, Starace & Vita 3.
Sohrabi, Alsafi, O’Neill, Khan, Kerwan & Al-Jabir 5.