چکیده:
این مطالعه با هدف بررسی بهبود چابکی کارکنان از طریق رسانههای اجتماعی سازمانی با نقش میانجی شرایط روانشناختی انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان آموزش و پرورش شهر اصفهان تشکیل میدهند که تعداد آنها حدود 400 نفر میباشد. جهت انتخاب حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران نمونه 196 نفری به شیوه تصادفی ساده انتخاب گردید. جهت اندازهگیری کاربرد رسانههای اجتماعی سازمانی، چابکی سازمانی و شرایط روانشناختی از پرسشنامه استاندارد کای و همکاران (2018) استفاده گردید. پایایی پرسشنامه به وسیله ضریب آلفای کرونباخ و پایایی مرکب و روایی آن توسط روایی سازه و محتوایی مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. با استفاده از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری فرضیههای تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق بیانگر آن بود که معنادار بودن، در دسترس بودن و ایمنی روانشناسی نقش میانجی بین کاربرد شبکههای اجتماعی سازمانی با فعالیت، سازگاری و انعطاف پذیری را ایفا میکند.
The aim of this study was to investigate the improvement of employee agility through organizational social media with the mediating role of psychological conditions. The research method is descriptive-correlational. The statistical population of this study consists of education staff in Isfahan, whose total number is about 400 people. To select the sample size using Cochran's formula, a sample of 196 people was selected at random. The standard questionnaire of Kai et al. (2019) was used to measure the use of organizational social media, organizational agility and psychological conditions. The reliability of the questionnaire was evaluated by Cronbach's alpha coefficient, and its composite reliability and validity were evaluated by construct and content validity. The research hypotheses were analyzed using structural equation modeling technique. The results showed that the significance, accessibility and safety of psychology play a mediating role between the use of organizational social networks with activity, adaptability and flexibility.