چکیده:
امروزه بانکداری الکترونیکی بهعنوان یک کانال جدید در نقلوانتقال بانکی اکثر بانکهای ایران ارایه میشود. این کانال بانکداری یک مسیر اطلاعاتی و تبادلی بهحساب میآید؛ که هنوز در ایران آنطور که انتظار میرود مورد استقبال قرار نگرفته بدین منظور ضروری به نظر میرسد که راهکارهای موفقیت بانکداری الکترونیکی مورد بررسی قرار گیرد؛ بنابراین هدف از این پژوهش اولویتبندی عوامل موفقیت کاربرد بانکداری الکترونیک در بانک مهر اقتصاد شهرستان خرمآباد است. این تحقیق از نوع روش توصیفی میباشد و جامعه آماری کلیه کارکنان بانک مهر اقتصاد شهرستان خرم آباد میباشد. برای گردآوری دادهها از دو روش مصاحبه و پرسشنامه استفاده شده است؛ و روش پژوهش به کار گرفته شده تحلیل سلسله مراتبی AHP است. نتایج تحقیق نشان داد که عامل موفقیت بازمهندسی فرایندها به عنوان مهمترین عامل موفقیت شناخته شد. همچنین بر اساس نتایج این تحقیق مهمترین عوامل موفقیت بانکداری الکترونیک در بانک مهر اقتصاد شهرستان خرمآباد از دیدگاه کارشناسان بانکی عبارتاند از بازمهندسی فرایندها، امنیت سیستم، داشتن وبسایتهای غنی و ارایه ی خدمات خوب به مشتریان.
خلاصه ماشینی:
رتبه بندی عوامل موفقیت کاربرد بانکداری الکترونیک در بانک مهر اقتصاد شهرستان خرم آباد با استفاده از تحلیل AHP محسن دریکوند١،صمد زارعی ماسوری 2 تاریخ دریافت : ١٤٠٠/٠٩/١٢ تاریخ پذیرش ١٤٠١/٠٢/١٠ چکیده امروزه بانکداری الکترونیکی به عنوان یک کانال جدید در نقل وانتقال بانکی اکثر بانک های ایران ارائه میشود.
همچنین بر اساس نتایج این تحقیق مهم ترین عوامل موفقیت بانکداری الکترونیک در بانک مهر اقتصاد شهرستان خرم آباد از دیدگاه کارشناسان بانکی عبارت اند از بازمهندسی فرایندها، امنیت سیستم ، داشتن وب سایت های غنی و ارائه ی خدمات خوب به مشتریان .
منافع دیگر آن ها عبارت اند از امکان ارزیابی و اندازه گیری دوره های پولی، هدف اصلی هر مشتری حداکثر کردن سود برای صاحبان آن است و بانک ها نیز از این قاعده مستثنای نیستند، خدمات بانکداری الکترونیک ، یک فرصت کامل برای حداکثر کردن سود است (بیک زاده و وزیری، ١٣٨٧).
بحث و نتیجه گیری نتایج رتبه بندی نشان داد که عوامل مهم موفقیت رتبه بندی شده کاربرد بانکداری الکترونیک در بانک مهر اقتصاد از نظر معیار رضایتمندی مشتریان عبارت اند از امنیت سیستم ، دارا بودن وب - سایت های غنی، ارائه خدمات خوب به مشتریان و بازمهندسی فرایندها.
براساس نتایج تحقیق در صورتی که معیار جذب سرمایه مشتریان باشد مهمترین عوامل موفقیت بانکداری الکترونیک رتبه بندی شده عبارت اند از بازمهندسی فرایندها، امنیت سیستم ، دارا بودن وب سایت های غنی و ارائه ی خدمات خوب به مشتریان .