چکیده:
سیستم های مدیریت دانش یا KMS ها به طور گسترده در سازمان های تجاری پذیرفته شده اند، با این حال تحقیقات کمی در مورد ادغام واقعی مدل مدیریت دانش و کاربرد KMS ها در مدارس متوسطه وجود دارد. در پژوهش حاضر، مشکلات و محدودیتهای رایج در پیادهسازی مدیریت دانش در فرهنگهای سازمانی مدارس بررسی و بحث میشود. علاوه بر این، نظریههای مرتبط مدلهای مدیریت دانش خلاصه میشوند و مدلی از مدیریت دانش مبتنی بر فرآیند مناسب برای مدارس ارایه میشود. پیشنهاد شده. بر اساس مدل پیشنهادی، این مطالعه یک چارچوب توسعه نرمافزار منبع باز و کم هزینه را برای ایجاد یک سیستم مدیریت دانش مبتنی بر فرآیند برای مدارس یا PKMSS اعمال کرد. ما یک مشاهده و بررسی تجربی 30 روزه را در یک مدرسه متوسطه در استان گلستان انجام دادیم. این مطالعه موردی از روشهایی از جمله نظرسنجی رضایت، تحلیل محتوای کیفی بحث دانش، و مصاحبههای بدون ساختار برای بررسی پیشرفت، عملکرد و محدودیتهای پیادهسازی PKMSS استفاده کرد. مشخص شد که PKMSS ارزشی در ارتقای مدیریت دانش مدارس دارد. این نه تنها برونی سازی و ترکیب دانش را تسهیل می کند و به طور موثر اهداف اشتراک دانش را در کانون توجه قرار می دهد، بلکه تعاملات بین اعضا را نیز ارتقا می دهد. با این حال، این مطالعه نیز محدودیت های خاصی از نظر طبقه بندی محتوای دانش و عملکردهای سیستم پیدا کرد. با توجه به یافتههای فوق، پیشنهادات مربوطه را به عنوان مرجع برای ارزیابی و معرفی یک KMS در سازمانهای آموزشی پیشنهاد میکنیم.
خلاصه ماشینی:
یک سیستم مدیریت دانش مبتنی بر فرآیند برای مدارس: یک مطالعه موردی در استان گلستان فرشته بهرامی 1 1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی و معلم چکیده سیستم های مدیریت دانش یا KMS ها به طور گسترده در سازمان های تجاری پذیرفته شده اند، با این حال تحقیقات کمی در مورد ادغام واقعی مدل مدیریت دانش و کاربرد KMS ها در مدارس متوسطه وجود دارد.
بر اساس مدل پیشنهادی، این مطالعه یک چارچوب توسعه نرمافزار منبع باز و کم هزینه را برای ایجاد یک سیستم مدیریت دانش مبتنی بر فرآیند برای مدارس یا PKMSS اعمال کرد.
اهداف خاص این مطالعه به شرح زیر است: (1) خلاصه کردن مدلهای مدیریت دانش موجود و پیشنهاد یک مدل فرآیند مدیریت دانش مناسب برای مدارس بر اساس فرهنگ سازمانی و محدودیتهای آنها.
سوال مصاحبه این بود: "نظرات و نظرات شما در مورد PKMSS چیست؟" ابزار ما ابزاری را اتخاذ کردیم که پنج بعد رضایت کاربر را در مورد سیستم های مدیریت دانش (USKMS) که توسط Ong و Lai (2004) ابداع شده بود اندازه گیری کرد.
این مطالعه یک مدل فرآیند مدیریت دانش و سیستم PKMSS را برای مدارس پیشنهاد کرد.
مشاهده و بررسی رضایت یک ماهه انجام شده در یک مدرسه راهنمایی نشان داد که PKMSS و مکانیسم های ارتباط دانش، اشتراک گذاری و بازخورد از نظر مدیریت دانش مدارس موثر و کاربردی هستند.
): The Blackwell handbook of organizational learning and knowledge management (pp.