چکیده:
هدف از نگارش تحقیق حاضر، ارائه مدلی برای اندازهگیری توان رقابتی بانک تجارت میباشد. ابزار گرد آوری دادهها در تحقیق حاضر، مصاحبه و پرسشنامه بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل دو بخش خبرگان بانک تجارت (10 نفر) و کارشناسان و مدیران این بانک به تعداد 1750 نفر بودند که با بهرهگیری از فرمول حجم نمونه کوکران، 316 به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابتدا از طریق مصاحبه با خبرگان صنعت بانک تجارت، مدل اولیه تحقیق استخراج شد. در ادامه با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری در محیط نرمافزار لیزرل مدل مستخرج مورد آزمون قرار گرفته و درنهایت مدل نهایی تحقیق در سه بعد اصلی قابلیتهای درونی سازمان (شامل مولفههای قابلیتهای مالی، تکنولوژیک، مدیریتی و بازاریابی)، هوشمندی بازار (شامل مولفههای ایجاد هوشمندی و پاسخ به هوشمندی) و بازاریابی رابطهمند آنلاین (شامل مولفههای کیفیت تعاملات آنلاین، کیفیت محتوای وبسایت و کیفیت خدمات الکترونیک) به دست آمد.
AbstractThe purpose of writing the current research is to represent a model to measure competitive strength in Tejarat bank. Data gathering tools are interview and questionnaire. Statistical society includes two different parts of Tejarat Bank experts (10 ones) and experts along with 1750 managers in different levels of the bank from which 316 ones were selected by Cochran sampling formula. First of all, preliminary mdel was extracted interviewing experts. Continuously applying structural equation model in LISREL software environment the extracted model was tested and finally final definitive model of sompetitive strength in includes internal resource (contains financial. Technological, managerial and marketing), market intelligence (contains intelligence making and responsibility) and onlie relationship marketing (online exchange quality, online content quality and e-service quality) was gained.