خلاصه ماشینی:
"یکی از پرسشهایی که مطرح میشود این است که؛تدابیر راهبردی و اساسی هنر آوانگارد 2l(به تصویر صفحه مراجعه شود) تاکئو یاماگوشی/1975/رنگ روغنی روی بوم 5/162130 سانتیمتر/موزه هنر یوکوهاما ژاپن در چارچوب و گسترهء وسیع تاریخی اجتماعی،سیاسی و فرهنگی ژاپن کدامند؟و چگونه میتوان ویژگیهای ملی هنر معاصر را در چارچوب بینالمللی تعریف نمود؟اگر اصالت،هسته اصلی مدرنیسم باشد،چگونه میتوان چنین اثر هنری را در چارچوب مدرنیسم تعریف نمود؟ با اینکه ادبیات،فیلم و معماری قرن بیستم ژاپن در غرب،مباحثی ریشهدار در پژوهشهای دانشگاهی و بررسیهای انتقادی هستند،اما تاریخ هنر مدرن ژاپن هنوز مبحثی نوپاست.
به جز مشکلات مربوط به طبقهبندیها سبکی و تاریخی،مسائل عمیق فرهنگی نیز از دلایل اصلی مقاومت غرب در برابر هنر قرن بیست ژاپن است،یعنی استنباط شرق شناسانه از روند مدرنسازی در کشوری غیرغربی است،چنان که ادوارد سعید در کتاب تأثیر گذارش«شرقشناسی» میگوید؛اهداف رویکردها و تدابیر نژادی، 2l(به تصویر صفحه مراجعه شود) مجسمه از گل رس رنگ شده/میانه سده هشتم میلادی/ارتفاع 5/164 سانتیمتر 1l(به تصویر صفحه مراجعه شود) 2l(به تصویر صفحه مراجعه شود) 1lروشنفکرانه و سیاسی غرب به شرق در دورههای امپریالیسم،استعمار و مدرنیسم، معرفی شرق به عنوان کلیتی مجزا،متفاوت و عقب ماندهتر از غرب بوده است سعید میگوید:«یکی از پیشرفتهای مهمی که در شرقشناسی سده نوزدهم رخ داد کمرنگ شدن تصورات اصلی آنها درباره شرق بود؛مثل لذتجویی،گرایش به خودکامگی،ذهنیت نابهنجار،عادات غلط و عقبماندگی و تبدیل آنها به میراثی مجزا و غیرقابل تغییر."