Skip to main content
فهرست مقالات

طلیعه؛ پیام و پیامبری

نویسنده:

(1 صفحه - از 4 تا 4)

کلید واژه های ماشینی : پیام، ارتباطات، طلیعه، طلیعه پیام و پیامبری، علوم ارتباطات و شیوه‌های استفاده، چوپان، پیام و پیامبری، رسانه‌ای، علوم روز ارتباطات، پیام‌رسانی

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) طلیعه‌ پیام و پیامبری چوپان راه گم کرده بود. *به سوی شهری‌ که از آنجا گریخته بود،به سوی حکومتی که در تعقیب او بود!او در برابر آن همه اقتدار،از خداوند چه طلب کرد؟آیا در مقابل‌ ارتش مجهز فرعون،نیرویی نظامی طلب کرد؟آیا در برابر قدرت اقتصادی فرعون،گنجهای بی‌شمار خواست؟آیا اطلاعات‌ ویژه‌ای برای مبارزات سیاسی یا تشکیلاتی طلب کرد؟ با اندکی دقت در فهرست درخواست‌های او،درمی‌یابیم که موسی(ع)مثل همه پیامبران اولوالعزم،بهترین راه مبارزه‌ برای رهایی مردم از طغیان و ستم حاکمان جور را پیام رسانی حق و تبلیغ درست دانست. اما اهمیت قدرت رسانه‌ای برای مسلمانان-اگر به خود آییم-حداقل به تاریخ ادیان ابراهیمی‌ بازمی‌گردد و هزاران سال پشتوانه تجربی دارد و از این نظر،آخرین و تنها پیام تحریف نشده آسمانی یعنی«قرآن»می‌تواند همچنان بهترین منبع برای شناخت و بررسی شیوه‌های استفاده از هنر ارتباطات در جهان امروز باشد."

صفحه:
از 4 تا 4