Skip to main content
فهرست مقالات

مربیان و معلمان بخوانند: موسیقی عامل اعتلای مهارتهای کودکان

مترجم:

(8 صفحه - از 50 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی ، کودکان ، آموزش ، هنری ، موسیقی عامل اعتلای مهارتهای کودکان ، آموزش موسیقی ، دانش‌آموزان ، آموزش موسیقی مهارتهای شنوایی کودکان ، آموزش هنر ، مدرسه

خلاصه ماشینی:

"مقاله‌ای را که می‌خوانید ترجمه و تألیفی است که‌ مربیان و معلمان بخوانند ترجمه و تألیف:گلناز گل صباجی کلیات و پژوهش موسیقی‌ عامل اعتلای‌ مهارتهای کودکان آموزش موسیقبی و لزوم وجود آن در روند آموزشی را بررسی می‌کند؛بخش‌های ترجمه شده مقاله،برگرفته از مقاله‌ای تحت عنوان«موسیقی متفاوت ساز است» نوشته‌ی جین آکین و تألیفات نیز بخش‌هایی از پایان نامه‌ کارشناسی ارشد نگارنده می‌باشد. گواره این مدعا، آزمایش‌هایی بود که در آن،65 آواز،در برنامه درسی‌ آموزشی کودکان کلاس سوم قرار گرفته بود و در پی نتایج‌ آن،مشخص گشت که این کودکان،عمل ضرب را بسیار سریعتر از دیگر کودکان آموخته‌اند و در واقع دروس‌ سالهای پیش خود را نیز به دلیل یادگیری با آواز،بهتر آموخته بودند. تحقیقی مستدل که گزارش آن در 1980 انتشار یافته است و پیرامون 97 دانش‌آموزان در کالیفرنیا انجام گرفته،این امر نمایان شد که موفقیت‌ دانش‌آموزان،هنگامی که دروس هنری در روند جریان‌ آموزشی واقع می‌شوند،در ریاضیات،خواندن و نوشتن‌ افزایش می‌یابد( Millet,1984 )2. همچنین 16 درصد دانش‌ آموزان موسیقی دارای پیشرفت تحصیلی با میانگین مدل 4 و دانش‌آموزان عادی تنها 10%از این میانگین را به خود اختصاص داده بودند( Hornd,1983 )5. این آزمایش نشان‌ داد که،این کودکان که به مدت 5 سال(از 1976)در جریان روند آموزششان از دروس هنری استفاده شده بود، رشد بیشتری را در مهارتهای پایه از خودنشان داده‌اند ( Minicucci,1981 )17 نقش آموزشی موسیقی،علاوه براینکه ایجاد نوعی‌ انگیزه است،به عنوان نوعی نظام نشانه‌ای نیز عمل‌ می‌کند. وقتی که کودک فعالیت‌های هنری انجام می‌دهد، ذهن نابالغ او ظرفیت و گنجایش بیشتری می‌یابد و در واقع‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) آموزش هنرها،به خصوص موسیقی،نیازمند دید است که بردانش زیبایی‌شناسی او افزوده می‌شود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.