خلاصه ماشینی:
"شاید از بین همهء این تلاشهایی که در زمینهء موسیقی کودک انجام میشود،کارهای مسؤولان امور تربیتی مدارس و کارشناسان سرود وزارت اموزش و پرورش پوشیدهتر مانده است.
ولی این طرح چگونه انجام شد؟ از انجا که مدارس فاقد نیروی متخصص بودند و منابع مورد استفاده برای مربیان محدود بود از منابع منطقهای و استانی خودشان بهرهبرداری میکردیم.
ما برای دانشآموزان مقاطع مختلف تحصیلی یک مجموعه نوار و سرود تهیه و تولید کردیم و نوارهای تولیدشده را به مدارس رساندیم تا براساس آن سرودها فعالیت گروهخوانی خود را سامان دهند.
ما توصیه کردیم که هر کلاس،جداگانه برای خودش این کار را انجام دهد و بعد تمام کلاسها در وقت عمومی در حیاط مدسه آن را باهم اجرا کنند چون این فعالیت عمومی است،مدیران و کادر اموزشی محور این طرح هستند.
مدیران نیز قول همهگونه همکاری دادند و معتقد بودند که این شیوه از موثرترین شیوههایی بوده که توانسته است دانشآموزان را از ابعاد مختلف برای فعالیت آموزشی و درس خواندن اماده سازد.
این کتاب لوحهای نقاشی رنگی فراوانی دارد که برای هر لوح شعر و ترانهء خاصی را اماده کردیم و بری اینکه معلمین بتوانند از انها استفاده کنند،ابتدا در اختیار معلمین قرار گرفت.
«سازمان اموزش و پرورش کودکان استثنایی»نیز برای تقویت توان ذهنی،تقویت حس اعتمادبهنفس و خودباوری آنها،آسان نمودن روشهای اموزشی به این عزیزان،اقداماتی انجام داد که بخش عظیمی از این اقدامات به عهدهء معاونت پرورشی بود.
در پایان کار لازم است بگویم در کنار این فعالیت که عمومی و یکسان و سراسری است ما قالبهای فعالیت موسیقی محلی را در مدارس شهرستانها محدود نکردیم."