Skip to main content
فهرست مقالات

پژواک/ برخورد هنری و فنی

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 25 تا 28)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی، استودیوی موسیقی حوزه هنری، تلویزیون، صدابردار، رادیو، مهندس، استودیوی مرکز موسیقی حوزه هنری، ضبط، رادیو و تلویزیون، دانشکده صدا و سیما

خلاصه ماشینی:

"پژواک‌ برخورد هنری و فنی استودیوی موسیقی حوزه هنری (به تصویر صفحه مراجعه شود) مهندس فتحعلی روشن در دفتر کار خود(عکس‌ها:حسن آزاد) اکنون استودیوی مرکز موسیقی حوزه هنری(پژواک)به عنوان‌ قلب طپندهء موسیقی در حوزه و بیرون از آن،بین موسیقیدانان، شناخته شده و مطرح است. شبکه‌ دیگر تلویزیونی که آقای قطبی راه‌اندازی کرده بود هم به نام تلویزیون‌ ملی کار می‌کرد!قطبی تلویزیون ایران را طی قراردادی بعد از 15 سال‌ گرفت. بعد که استودیوها زیاد شد و مقداری هم با رکود کار مواجه شدیم‌ و فروش کاست کم شد،در زمانی که آقای بنیانیان ریاست حوزه را بر عهده گرفتند،با آقای مهدوی مدیر مرکز موسیقی حوزه مشورت کردم و گفتم استودیوی غیرمجاز بیرون از حوزه،ساعتی پنج هزار تومان می‌گیرد و کسی که 70 درصد کارش بازاری است،می‌رود آنجا. آیا ما در تدریس این رشته به این حد رسیده‌ایم که در دانشکده‌هایمان رشته‌ها یا گرایش‌های فوق‌تخصص هم داشته‌ باشیم؟یعنی صدابرداری موسیقی سنتی درس‌هایش با دروس‌ صدابرداری عمومی فرق کند؟ یک سری درس‌هایی هست که مربوط به صوت است و شناسایی‌ دستگاه‌های الکتروآکوستیک که برای همه لازم است،مثل دروس پایه‌ پزشکی یا مهندسی می‌ماند خوشبختانه صدا تا مقطع دکترا هم دارد. (به تصویر صفحه مراجعه شود) نمایی از استودیو پژواک فقط برای موسیقی؟ بستگی دارد که از چه نوع«گوشی»(هدفون)استفاده کند،از چه‌ نوع بلندگویی استفاده کند و در چه شرایطی،ولی به شکل مفید بین بیشتر از 15 تا 20 سال نمی‌تواند باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.